През декември броят на хората, които използват Facebook ежедневно, e нараснал средно до 2 милиарда – около 1/4 от световното население. По-големият от очакваното ръст допринесе за нов оптимизъм по отношение на компанията, която напоследък е подложена на силен натиск заради нарастващите разходи и спада на продажбите в областта на рекламата.
Акциите на компанията-майка „Meta“ поскъпнаха с над 15%, след като създателят на социалната мрежа Facebook Марк Зукърбърг обяви 2023 г. за „година на ефективността“. Той заяви, че се е фокусирал върху намаляването на разходите.
„Сега сме в различна среда. Не очакваме това да продължи, но също така не мисля, че ще се върнем към начина, по който сме работили преди“, коментира Зукърбърг, като допълни, че през 2022 г. приходите на компанията са намалели за първи път в историята ѝ след години на двуцифрен ръст.
„Meta“, която е собственик и на приложенията Instagram и WhatsApp, обяви мащабно преструктуриране миналата година, включително намаляване на офисните площи и съкращаване на 11000 работни места или казано просто около 13% от персонала. Гигантът заяви, че тези стъпки са ѝ стрували загуба в размер на 4,6 млрд. долара през миналата година, което е засегнало печалбата ѝ, която е намаляла почти наполовина. Въпреки това печалбата за годината възлиза на 23,2 млрд. долара. Това обаче е по-добре, отколкото очакваха много анализатори.
Миналата година „Meta“ разтревожи инвеститорите, когато отчете първия в историята си сериозен спад в трафика на дневните потребители на Facebook и сигнализира, че насочва инвестициите си към виртуалната реалност, известна като „метавселена“. След това обаче стана ясно, че през декември броят на потребителите на сайта дневно се е увеличил с 4% спрямо година по-рано, като са се увеличили потребителите дори в Европа, САЩ и Канада. От компанията съобщиха, че броят на активните хора във всички нейни приложения всеки ден се е увеличил с 5% спрямо предходната година. Зукърбърг сподели още, че компанията е напът да постигне забележителен успех със своя видеопродукт – Reels, върху който е съсредоточила вниманието си, макар че се сблъсква с конкуренти като TikTok непрекъснато набират популярност, особено сред по-младите потребители.
Гигантът също така обяви, че ще похарчи допълнителни 40 млрд. долара за обратно изкупуване на акции, чиято стойност се понижи рязко миналата година на фона на съмненията на инвеститорите относно посоката на развитие на компанията.