120 секунди: Може ли да се намали изчакването на светофара на „Билкова аптека“ в Бургас?

1
860
Кръстовище
Кръстовище. Снимка: Искра.бг

120 секунди се изчаква за зелен сигнал на светофарната уредба на кръстовището на бул. „Сан Стефано“ и ул. „Христо Ботев“, по-известно сред бургазлии, като кръстовището на „Билкова аптека“.

Това припомнят общинските съветници от БСП Живко Господинов и Мадлен Мутафян в питане до местната администрация, в което настояват да бъдат отпимизирани транспортните потоци на двете улици.

Те напомнят, че режимът на работа с въпросните 120 секунди е въведен при реконструкция на светофарната уредба преди няколко години. Това е довело до проблем, тъй като сега автомобилите често трябва да изчакват поне два сигнала, за да преминат през кръстовището. Това от своя страна води до влошаване на трафика и
повишаване на замърсяването от изгорелите газови на чакащите автомобили.

„За сравнение на най – натовареното кръстовище в страната, това на Орлов мост в София се чака за зелен сигнал максимум 56 секунди. Вярваме, че може да се намери алгоритъм за оптимизация на формираните транспортни и пешеходни потоци на кръстовището“.

Питането е получило писмен отговор от зам. кмета по строителство, инвестиции и регионално развитие инж. Чанка Коралска.

„Светофарно регулираното кръстовище на бул. „Сан Стефано”, ул. „Христо Ботев” и ул. „Одрин“ е четириклонно за движение на пътните превозни средства /ППС/ и пешеходното пресичане.

Светофарната уредба работи на пет фази при локален режим и координирано управление „Зелена вълна” но бул. „Сан Стефано”, в участъка от у. Христо Ботев“ до бул. „Стефан Стамболов“, като движението на ППС и пешеходци в зоната на кръстовището е съгласно постоянната организация на движение с одобрен проект от компетентните служби на МВР.“

Тя прави уточнение, че при изготвяне проекта за светофарната уредба са спазени изискванията за безопасно преминаване на превозните средства и пешеходци през кръстовището, като за целта са предвидени съответните времена за освобождаване на конфликтните зони.

По повод предприемане на допълнителни мерки за оптимизация на формираните транспортни и пешеходни потоци, въпросът ще бъде разгледан на заседание на Комисия по безопасност на движението на 19 октомври тази година.

Абониране
Известие от
guest

1 Comment
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments
Джокаторе
Джокаторе
1 година по-рано

Пешеходците също са много ощетени там! Най-добре е да се направи един надлез, а трафикът да си върви под него.