150 услуги в София ще станат електронни. Това предвижда Стратегията за интелигентна специализация на града, която беше представена от зам.-кмета в новосъздаденото направление „Дигитализация, иновации и икономическо развитие“ Владимир Данаилов.
Услугите ще са налични за гражданите до 2 години. В момента губим по 5 дни на всеки 12 месеца в чакане по опашки.
Сега Столична община предоставя на гражданите и бизнеса 50 услуги, които също предстои да бъдат модернизирани чрез въвеждането на нов начин на електронна идентификация и плащане, обясни Данаилов, цитиран от „Dnes.bg“.
Целта е да не се изискват документи от гражданите и бизнеса. Общината така или иначе разполага с тях и в момента ги издава.
Кметът Йорданка Фандъкова даде като пример за иновация спестяването на седем документа, които преди това се изискваха за записване на детска градина. Освен това СО е първата община, която вече има връзка с КАТ и Агенцията по вписванията. След 1 януари 2020 година вече няма да е нужно гражданите да декларират пред местаната управа покупката или продажбата на даден имот.
От Нова година общината преминава и към изцяло електронни обществени поръчки.
Фандъкова подчерта, че София е на второ място сред десетте най-бързо развиващи се технологични центрове в Европа.