На Дунав мост при Русе до момента са изработени общо 167 стоманобетонни панела, всеки с размери 2,48 м на 4,40 м и тегло от 5,6 тона. Общото тегло на тези панели надхвърля 935 тона, което се равнява на теглото на около 500 леки автомобила.
В периода между 25 септември и 1 октомври са демонтирани 13 пътни панела в дясната лента, с което общият брой на демонтираните достига 125, а монтираните нови панели вече са 110. В момента се работи по участък с дължина над 400 метра, като строителните дейности се изпълняват според утвърдения график.
За да се осигури здравината на връзката между новите пътни плочи и стоманените главни греди, се поставя армировка и се заваряват болтови дюбели, като всяка връзка се закрепва с бетон. Това не само повишава носещата способност на конструкцията, но и подобрява устойчивостта ѝ на вибрации, причинени от интензивния пътен трафик.
След подмяната на пътните панели ще започне монтажът на армировката за тротоарните блокове и парапетите в участък с дължина от 172 метра. Паралелно с това се извършват подготвителни дейности за полагане на хидроизолация на пътната плоча. Всички стоманени елементи ще бъдат защитени с трипластова антикорозионна система. До момента е подменена антикорозионната защита на общо 172 метра от моста.
През следващата седмица се предвижда продължаване на изработката и монтажа на нови стоманобетонни панели, както и поставяне на болтови дюбели за връзка с основните стоманени греди. Работата продължава без спиране на движението, като съоръжението остава отворено. Строителният процес се организира така, че движението на превозните средства да се осъществява поетапно в свободното от ремонт платно.
Актуална информация за ремонта може да бъде намерена в специалната секция на сайта на Агенция „Пътна инфраструктура“, където редовно се публикуват новини и детайли за извършваните дейности. Екипът на Агенцията е на разположение за допълнителни въпроси и уточнения.
Главчев свиква Съветва по сигурността към Министерския съвет