След трагичния инцидент на 28 декември 2024 г., при който загина 18-годишно момиче, Европейският център за транспортни политики /ЕЦТП/ извърши инспекция на път I-6 в района на Кюстендил. Докладът разкри над 20 критични дефицита в инфраструктурата на участъка от 4 км, като състоянието на пътя се оценява като недопустимо за трансевропейска пътна мрежа.
Пътната маркировка е износена или липсва, а пътни знаци са извън експлоатация от над 10 години. Уличното осветление е силно корозирало, а част от лампите никога не са работили.
Липсата на огради позволява на селскостопански и диви животни да навлизат на пътя, което пряко застрашава движението. Банкети, канавки и откоси са затрупани с кал и отпадъци, а растителността в обхвата на пътя не е почистена. ЕЦТП предлага незабавно изпълнение на следните мерки:
– Подновяване на пътната маркировка и замяна на негодните пътни знаци.
– Почистване и поддръжка на канавки, банкети и растителност.
– Изграждане на огради, които да предотвратят навлизането на животни.
– Актуализация на проектите за организация на движението според действащата нормативна уредба.
– Премахване на старото осветление и изграждане на ново.
Докладът подчертава липсата на задълбоченост и отговорност при инспекциите на пътната безопасност, както и системен проблем в управлението на инфраструктурата. Според експертите, тези дефицити имат пряко негативно въздействие не само на местно, но и на национално ниво.
„Безхаберието и колективната безотговорност на институциите доведоха до тази трагедия“, се посочва в заключението.
Въпросът остава отворен: Ще се предприемат ли реални действия за предотвратяване на бъдещи трагедии?
Внимание, шофьори! Фалшиви сайтове предлагат винетки на завишени цени