254 училища у нас имат нови директори

Планира се създаването на Институт по образование, който ще бъде част от нова научна програма към МОН

0
9
Министър Галин Цоков
Министър Галин Цоков. Снимка: МОН

Учебната година в 254 училища в страната стартира с новоизбрани директори, които успешно преминаха конкурсните етапи, проведени през септември. Това беше обявено от министъра на образованието и науката, проф. Галин Цоков, по време на Есенната академия на Съюза на ръководителите в системата на народната просвета в България /СРСНПБ/. В събитието участват над 600 директори и заместник-директори от цялата страна.

Министър Цоков заяви, че в скоро време ще бъде готов детайлен анализ на проведените конкурси, като призова опитните директори да подкрепят новите си колеги.

„Съвсем скоро ще бъде готов детайлният анализ от проведените конкурси, но се надявам Вие да подкрепяте тези нови ваши колеги, за да се превърнат в образователни лидери“.

Нова Национална програма за наставничество на директори

Министърът анонсира и разработването на нова Национална програма „Директори наставници“. Идеята е успешни училищни директори да споделят своя опит и лидерски умения с новоназначените и младите директори, както и с тези, които имат нужда от допълнителна професионална подкрепа. Освен това се обмисля и създаване на модул за подготовка на бъдещи училищни лидери, подобно на Академии за училищни лидери в други държави.

Предстоящи реформи в научната и образователната сфера

Министър Цоков също така съобщи, че се планира създаването на Институт по образование, който ще бъде част от нова научна програма към МОН.

„Това ще се случи с преструктуриране в рамките на министерството, без да се назначават допълнителни хора“, уточни той, като добави, че усилията ще бъдат насочени към изследвания, подкрепящи работата на директорите и учителите.

Постижения и цели за бъдещето

Министърът поздрави присъстващите за отличните резултати, постигнати през миналата учебна година – най-високите резултати на матурата по български език и литература, повишаване на оценките от изпитите след 7. клас и значително увеличение на броя на националните дипломанти. Той подчерта важността от мотивацията на учениците и в бъдеще, като специално посочи нуждата от по-добро представяне на международното изследване PISA.

Северна Каролина издирва оцелели, откъснати от урагана „Хелене“

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments