Според проучване само 1% от българските интернет потребители нямат профил в нито една социална мрежа. Изследване сочи, че най-често използваните и най-често посещаваните мрежи, сайтове и приложения са Facebook, Instagram и YouTube.
Българите са също доста активни по отношение на споделяне в социалните медии – най-споделяният вид материал са снимките. Това сочат резултатите от изследване, проведено от „Нилсен Адмосфер България“ и Български национален панел. Проучването е базирано на извадка от 500 респондента на възраст 15 и повече години, представители на интернет населението в страната.
Докато сред потребителите на Facebook се срещат хора от от всички социодемографски групи, YouTube има по-стабилна позиция сред мъжете, а Instagram е категорично посещаван повече от по-младите потребители от 15 до 34 годишна възраст.
Анализаторите отчитат, че повече от половината респонденти, които редовно използват социалните мрежи споделят материали поне веднъж седмично, а останалите го правят по-рядко. Обикновено жените са по-активни в споделянето спрямо мъжете. Най-често споделеното съдържание е под формата на снимки – 66%, линкове или връзки към външни страници, предпочитанието към писмени публикации или постове се увеличава с покачване на възрастта – това е най-видимо сред респондентите на възраст 55+.
Видеата и историите (или всякакво съдържание, което автоматично изчезва след 24 часа) заемат четвърта и пета позиция сред най-често споделяните видове материали.