Компанията „United Airlines“ планира да закупи 200 „летящи“ електрически таксита, които ще бъдат използвани да превозват пътниците до летището през следващите пет години. Американската авиокомпания е един от първите големи превозвачи, който се ангажира с покупката на такива таксита.
„United Airlines“ възнамерява да инвестира в таксиметровата компания „Archer“ съгласно сключена сделка за разработване на самолети на стойност 1,1 млрд. долара. Самолетите трябва да получат регулаторно одобрение, преди покупката да се осъществи.
Наред с това „United Airlines“ ще обедини усилията си с американския регионален превозвач „Mesa Airlines“, за да закупи електрически летателни апарати с вертикално излитане и кацане на „Archer“, като сумата възлиза на стойност 1 млрд. долара.
Сделката се разглежда като опит на стартиращата компания „Archer“ да се наложи на пазара. Ръководството обяви, че ще пусне своите акции на американския фондов пазар след сделката. Други инвеститори в стартиращата компания са автомобилният производител „Stellantis“, новата компания, създадена миналия месец от сливането на „Fiat Chrysler“ и френския гигант „PSA Group“.
Инвеститорите заявиха, че предвиждат използването на такситата за превозване на пътници по задръстени магистрали до летищата, разположени в оживените части на големите градове. Според базираната в Калифорния компания „Archer“ такситата ще могат да летят на разстояние 95 км, движейки се със скорост 150 мили в час (240 км/час), като по този начин биха могли да намалят наполовина вредните емисии, на които са изложени пътниците. „United Airlines“ и „Mesa Airlines“ имат възможност да закупят още самолети на стойност 500 милиона долара съгласно споразумението.
По време на пандемията от COVID-19 авиокомпаниите бяха принудени да намалят разходите си, тъй като самолетите им бяха заземени заради значителния спад в броя на пътуванията.“ United Airlines“ претърпяха загуби в размер на над 7 млрд. долара миналата година и разчитаха на помощта на правителството на САЩ, за да избегнат принудителното съкращаване на хиляди свои служители. Някои икономисти виждат пандемията като възможност да се използват отпуснатите от държавата финансови средства за разработването на методи за осъществяване на полети с минимални вредни емисии.
Друга въздушна таксиметрова компания – „Volocopter“ също планира пътувания до градските центрове с помощта на своето електрическо въздушно такси, наречено „VoloCity“. Въпреки това други компании претърпяха сериозни загуби, какъвто е случаят с компанията за споделени пътувания „Uber“, която се принуди да разпродаде летящото си таксиметрово звено „Elevate“ през декември.