Нова технология с импулсно заздравяване на пътната основа ще бъде приложена при ремонта на 16,5 км от АМ „Тракия“ между връзката с АМ „Марица“ и пътен възел „Чирпан – изток“. Това разкри председателят на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски в ефира на „bTV“. По думите му ще се отнеме влагата, за да се постигне здравина и качество, след което ще се положат асфалтовите пластове. Ще се изградят нови дренажни системи и ще се ремонтират съществуващите, които не са работили добре, добави Терзийски.
Шефът на „Пътната агенция“ посочи, че участъкът, който се ремонтира сега в двете платна, е построен в периода 2004-2007 г., а е открит през 2008 г. от тогавашния премиер Сергей Станишев и още през 2012 г. са проявени дефекти. Това са по-малко от 7 години, колкото в момента е гаранционният срок за нова автомагистрала. Той беше удължен от 5 на 7 години през миналата година, именно за да се гарантира качеството и отговорността на изпълнителя и да не се налага сега този мащабен ремонт, коментира Терзийски.
Експертното мнение е, че още при технологията, използвана при изграждането на магистралата за уплътняване на пътната основа, не е взето предвид, че участъкът е в много влажен район – бившите оризища на България. Терзийски подчерта, че качеството на ремонта сега е най-важното.
„Ще се опитаме да го изпълним за максимално кратко време, но не за сметка на качеството“, отбеляза той и призова за строителните дейности да говорят експертите.
Председателят на АПИ информира още, че в края на миналата седмица, независимо, че имаше необичайни явления, като ледения дъжд на АМ „Струма“, пътноподдържащите фирми и служителите на АПИ работиха мобилизирани, за да направим пътната мрежа проходима при тежките метеорологични условия, посочи той.
„Бяхме готови за такива ситуации и превантивно магистралите бяха обработени против хлъзгавост с добавки от калциев двухлорид, за да не замръзва сместа при температури под минус 7, обясни Терзийски. И отбеляза, че за разлика от съседните държави Гърция и Северна Македония, България се справи с усложнената обстановка, без да затваря нито един граничен пункт и да възпрепятства движението.“
Терзийски обясни и технологията на снегопочистването. Когато участък се обработва със смес, тя трябва да престои в снега определено време, след което да започне премахването му от пътната настилка. Затова по пътищата могат да се видят машини, които обработват пътя и са с вдигнати гребла. Ако веднага се почисти снегът, се губи ефектът от обработката, поясни той.