Автомобилният пазар е поредната жертва на кризата покрай COVID-19, въпреки че предлаганите в момента автомобили се продават на изгодни цени. Това съобщи пред „БНР“ Любомир Доросиев, който е управител на автокъща и заместник-председател на Асоциацията на вносители в България (АВАБ).
Според специалиста българинът никога не е бил достатъчно платежоспособен, за да се купуват масово нови коли. Статистиката не е особено благоприятна за търговците, защото цената на едно такова превозно средство пада още при излизане от магазина с 20%, а след 4 години експлоатация процентът скача на 50-60%.
Доросиев пояснява, че всяка година у нас се регистрират около 260 хиляди автомобила второ употреба, докато новите са едва 30 хиляди. Вероятно една от причините е кризата покрай коронавируса, която е засегнала сериозно финансовите възможности на хората.
Заместник-председателят обясни, че в градовете автопаркът е на около 10 години. Сравнен с него, този в по-малките населени места и околоблоковите пространства е доста по-стар, но очакванията са въведените изисквания да окажат положително влияние върху тази статистика.