Ясна е самоличността на загиналите българи в авиокатастрофата край Скопие

0
283
Самолет тип "Чесна P-210"
Снимка: Wikimedia commons

Вече се знае кои са загиналите българи при авиокататсрофата с малък самолет в Македония, съобщи „Нова телевизия“. От бордните им карти става ясно, че в самолета са пътували 49-годишен бизнесмен, който се е занимавал с чистота, сметоизвозване и разделно изхвърляне на отпадъци. С него са били съпругата му, която е адвокат и двете им деца – на 14 и 18 години. Мъжът е имал лиценз за пилотиране, вероятно издаден от българските власти.

Тяхната самоличност, според информация на македонските медии е:

Бошнаков Ангелов Георги (1970)
Бошнакова Георгиева Гергана (2005)
Бошнакова Георгиева Биляна (2000)
Корнайева Цонева Калина (1972)

От българското посолство в Македония все още няма официално потвърждение за самоличността на хората в самолета и затова, дали това са хората по бордни карти и имало ли е други хора. Това тепърва ще се изяснява.

Македонските власти са се обърнали за помощ към България в издирването на самолета, който е паднал в труднодостъпен планински район. За инцидента е информиран министър-председателят на България Бойко Борисов. Той е издал съответните разпоредби на министъра на вътрешните работи Младен Маринов, който от своя страна е в контакт с македонския си колега.

Какво се е случило?

Припомняме, че вчера самолет тип „Чесна P-210“ е излетял в 15:10 часа (16:10 българско) от летище „Св. Апостол Павел“ в Охрид посока София. Пилотът докладвал на летището в Скопие за изключително силна турбуленция и ниска облачност. Малко след това сигналът се изгубил. Два полицейски хеликоптера тръгнали към предполагаемото място на инцидента в планината Якобица. Там намерили останките на разбилия се самолет на 35 километра в труднодостъпна местност.

Достигане до самолета

В Скопие има сформиран щаб, който ръководи операцията за достигане до мястото на катастрофиралия самолет. Планината е висока 2400 метра, а върхът, на който е станала катастрофа е известен като „пъпа на Македония“ – най-високото място в Северна Македония. Акцията вече е стартирала, обяви вътрешният министър Младен Маринов за „БиТиВи“.

„В Северна Македония са стартирали операция да достигнат до мястото на катастрофата, за да се изясни какво е станало там – има екип с хеликоптер и спускане с въже, защото районът е изключително трудно достъпен“, обясни министър Маринов.

Страната ни е готова да съдейства с каквото трябва, за да помогне на разследването.

„Първоначално в МВР беше заявено искане за помощ, но после се свързахме с македонския вътрешен министър, който каза, че не е нужно. Нашият екип – техника и специалисти, обаче е готов“, подчерта той.

Българският вътрешен министър обясни, че е ясно кои са хората, които трябва да са били на борда на самолета.

„Но докато не се провери на място и не сме на 100% сигурни, не можем да съобщаваме имена. Най-вероятно става дума за семейство, проведохме разговори с близките на тези, които предполагаме, че са. Предполагаме, че са адресно регистрирани в София. От страна на службите на Северна Македония ни съобщиха, че пилотът е споменал за силна турболенция. Но нека изчакаме първо да стигнем до мястото на катастрофата, за да сме наясно какво се е случило там. Иначе се получава невярна информация“, каза още вътрешният министър.

По-късно през деня се очаква пресконференция на полицията в Скопие.

Самолетът е бил с германска регистрация

Директорът на ГД „Гражданска въздухоплавателна администрация“ Станимир Лешев коментира за „Нова телевизия“, че вчера в района са излитали самолети.

„Метеорологичните условия във всеки един момент могат да се променят. Всеки пилот сам решава по какъв маршрут да се движи. При възникване на някакъв проблем във въздуха, той сам преценява каква маневра да направи, за да го избегне“, заяви още Лешев.

„Ще направим връзка с немските власти, за да установим летателната годност на самолета. Самолетът не е с наша регистрация и нямаме данни за него. Той не е в нашия регистър, ние не извършваме никакви технически експертизи, инспекции и т.н. Инспекциите се извършват там, където летателната машина е регистрирана. Самолетът е бил поддържан в Германия, там се е следяло за неговата изправност“, добави Станимир Лешев.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments