Значително е ускорен търговският процес, свързан с продажба на електроенергия на свободен пазар чрез инвестицията в нова, интегрирана система за управление на взаимоотношенията с клиенти „Salesforce“, внедрена в края на миналата година, съобщават от ЧЕЗ.
От началото на тази година „ЧЕЗ Електро България“ АД улесни стопанските си клиенти, като чрез специален уеб портал осигури възможност за електронна проверка за наличен договор с Доставчик от последна инстанция и сключване на договор с дружеството като лицензиран ДПИ. Приложението позволява генерирането, електронното подписване и изпращане за е-подпис от страна на „ЧЕЗ Електро България“ АД на договор с ДПИ.
Статистиката показва нарастващ интерес на клиентите, които излизат на свободен пазар, към дигитализираните услуги. За последното тримесечие на 2020 г. близо 5% от сключените с „ЧЕЗ Електро България“ АД договори за доставка на електроенергия по свободно договорени цени, са подписани от клиентите с квалифициран електронен подпис.
Повече от 15% от клиентите, избрали дружеството за свой търговец на свободен пазар, са поискали и са получили оферта от дружеството по електронен път. Запитване за оферта може да се направи на определен за целта интернет адрес.
Данните следват общата тенденция за повишаване използването на възможностите за обслужване от разстояние от всички клиенти на ЧЕЗ Електро – и на свободен, и на регулиран пазар. Над 60% от предоставените близо общо 561 000 услуги през 2020 г. са заявени от клиентите и осъществени от дружеството дистанционно.
Предлаганите от ЧЕЗ Електро опции за дистанционни продажби и различни електронни услуги – електронна фактура, електронни разплащания, смс известяване, проверка на сметка и други, осигуряват ефективна и безопасна комуникация между клиентите и дружеството от разстояние.