Възобновява се осъществяването на организиран прием на заявления за издаване на български лични документи при спазване на препоръките за работата в условията на COVID-19 в Сливен. От тази възможност могат да се възползват институции, ведомства и кметства на територията на областния град.
За извършването на услугата е необходимо ръководителят на съответните институции да отправи искане до Директора на ОДМВР-Сливен и предостави списък на желаещите да подменят документите си за самоличност.
Заявленията ще бъдат приемани на място, посредством мобилни биометрични станции, без нарушаване на трудовия процес в институциите. Готовите документи за самоличност всеки служител ще получи на гишетата на сектор “БДС” в съответните полицейски управления.
Гражданите могат да изберат предпочитаното от тях звено БДС в РУ-Нова Загора, Котел или Твърдица за подмяна на лична карта, паспорт или свидетелство за управление на МПС, различно от това по постоянния им адрес, но в рамките на областта.
Заявление за подмяна на СУМПС е възможно да се подаде едновременно със заявления за издаване на лична карта и/или паспорт само в случаите на подмяна на свидетелство за управление на МПС поради изтичане на срока на валидност, при вече изтекъл срок на валидност, при промяна в данните на водача, отнасящи се до смяна на фамилия и транслитерация, както и при издаване на дубликат и заплатена така за обикновена услуги.
Друга възможност за подаване на заявления за издаване на български лични документи е чрез Портал за електронни административни услуги на МВР (e-uslugi.mvr.bg) – „Издаване на лични карти на български граждани“ и „Издаване на паспорти на български граждани“.
За да ползвате електронните услуги на МВР е необходимо да притежавате валиден квалифициран електронен подпис, издаден от лицензиран от Комисията за регулиране на съобщенията доставчик на удостоверителни услуги.