Twitter се кани да подкани потребителите си да преглеждат и преразглеждат отново отговорите като “потенциално вредни или обидни”, пише “BBC”. Платформата за социални медии, която често се сблъсква с критики заради грубо поведение на потребителите, тества тази функция миналата година.
Twitter каза, че тестовете са отчели намаляване на отговорите с обидно съдържание. В сряда компанията заяви, че ще пусне призива си към акаунти на английски език, използвайки Twitter в Apple и Android.
В публикация в блога си Twitter разкри виждането, че призивите карат 34% от хората да преразгледат първоначалния си отговор или изобщо да решат да не изпращат съобщението, което са написали (бел. ред. съдържащо обида и т.н.).
Потребителите съставят средно с 11% по-малко обидни отговори, след като са били подканени за първи път, каза Twitter. Също така е по-малко вероятно да получат обидни и вредни за тях отговори.
When things get heated, you may say things you don’t mean. To let you rethink a reply, we’re running a limited experiment on iOS with a prompt that gives you the option to revise your reply before it’s published if it uses language that could be harmful.
— Twitter Support (@TwitterSupport) May 5, 2020
Изглежда обаче, че все още можете да псувате приятелите си. Twitter каза, че призивите имат предназначението да вземат предвид естеството на връзката между акаунтите, които пишат, и акаунта, който отговаря. В публикацията в блога на социалната медия се казва:
“Ако два акаунта се следват един друг и си отговарят често, има по-голяма вероятност те да разберат по-добре предпочитания тон на комуникация помежду си.”
Платформите са насочени към поведението на потребителите
През последните години технологичните платформи се бориха с това как да контролират обидно съдържание, злоупотреби и тормоз на техните платформи. Най-новата статистика на Twitter, от януари до юни миналата година, показва, че платформата е премахнала потенциално обидно съдържание, публикувано от 1,9 милиона акаунта, и е спряла 925 700 акаунта за нарушаване на правилата на Twitter.
Дебатът за модерирането на съдържанието напоследък стана по-разпален заради решенията, взети от гиганти в социалните медии срещу държавни служители, особено бившия президент на САЩ Доналд Тръмп.
Тръмп беше забранен от редица платформи, включително Twitter и Facebook, след щурмуването на Капитолия на 6 януари. Надзорният съвет на Facebook потвърди решението си в сряда, но разкритикува платформата, която направи спирането безсрочно и му даде шест месеца, за да определи адекватен отговор.
Въпреки че мнозина смятат, че платформите трябва да бъдат по-агресивни по въпроса с полицейската злоупотреба и невярна информация, мнозина виждат забраната на Тръмп като акт на политическа цензура.