Новото правителство трябва да постави въпроса за мащабна туристическа рекламна кампания, която да бъде силно концентрирана в по-близките до България държави. Това коментира вицепрезидентът на Американо-българския бизнес център и председател на Мароканско-българска търговско-промишлена палата Аспарух Карастоянов в ефира на Bloomberg TV Bulgaria. Той изтъкна, че дори и утре да кажем, че нямаме и един COVID случай, туристите вече са планирали лятото си.
Според Карастоянов в политическо отношение българските посланици не работят достатъчно, за да се промотира туризма у нас като възможен икономически продукт и сподели тезата си, че до голяма степен вината е на здравното министерство.
„По време на цялата пандемия видяхме хаотични действия, няма ясни такива, за да може бизнесът да се адаптира към тях, особено свързани с туризма. Туризмът е чувствителна индустрия.“
Руснаците имат имоти по Черноморието у нас, но в последно време има отлив на пазара на имотите в страната, отчете Карастоянов и обясни тенденцията с регионалната политика.
„Трябва да създадем истински условия на запустяващите места, които имат туристически потенциал. Не трябва да гледаме само морето – имоти има из цялата страна. Тук е ролята на местните общини и кметове – как те ще създадат местната си рекламна кампания. Целият инвеститорски интерес през последните години към България се срина, особено след последните разкрития, които излизат на екрана. Кой ще отиде в страна, в която може някой да ни притесни и да му вземе бизнеса?“
Карастоянов направи сравнение и между България и Мароко: „Ако се опитаме да пренесем опита на Мароко към България, ние ще видим, че имаме по-голям туристически потенциал. Там обаче да привлечеш туристи е национална политика. Мароко наистина има потенциал, но този потенциал се показва всяка една минута. Ако темата е енергетика, те започват с туризъм. Ако темата е мощната индустрия, веднага ще видите преплетена красотата на Мароко и т.н.“
Попитан как туризмът да бъде вкаран като национална политика, експертът отговори, че би извикал всички посланици и би им казал, че им дава срок до 2 месеца, за да се види ясен ефект от това поведение. Покрай туризма идва и инвестиционният интерес, но не можем да искаме инвестиции при положение, че посланикът се е скрил и не прави нищо да покаже, че България съществува на този пазар, добави още той.