TikTok предизвикателство показва колко лесно децата могат да пропуснат признаците на онлайн тормоза

0
43
Провери преди чат
Снимка: МВР

TikTok предизвикателство със скрито послание показва колко лесно децата могат да пропуснат признаците на онлайн тормоза. ​​Кампанията #CheckBeforeYouChat на „AMBER Alert“ – Европа е по повод Международния ден на безследно изчезналите деца – 25 май, съобщават от МВР. Партньор от българска страна е ГД „Национална полиция“.

Фондация „AMBER Alert“ – Европа, неправителствени организации в областта на защитата на децата и служителите на правоприлагащите органи от цял свят се обединяват с популярни в социалните мрежи личности в борбата срещу интернет тормоза. Общата цел е недопускане на насилие на деца, което според анализите сериозно нараства в условията на изолация, заради пандемията от коронавируса.

Кампанията #CheckBeforeYouChat (в превод: Провери, преди да започнеш да чатиш) стартира с танцово предизвикателство, отправено от инфлуенсъри в TikTok.

Началото на втората й част бе дадено точно преди датата на отбелязване на Световния ден, когато участниците публикуваха свои видеоклипове, но вместо да следват стъпките, те стоят неподвижно и разкриват истинското значение на предизвикателството – да обърнат внимание на подрастващите и да им покажат кои са признаците на скритите заплахи в общуването онлайн с непознати, водещи до тормоз в мрежата.

„Когато бе пуснато предизвикателството, въпреки че знаците бяха точно пред очите им, децата не забелязваха какво става. В мрежата това често се случва, докато не стане твърде късно. Искаме да сме сигурни, че децата са наясно с факта, че онлайн не всичко е такова, каквото изглежда, и те трябва да внимават с кого общуват в социалните медии, приложения или игри“, отбеляза Франк Хоен, председател и основател на „AMBER Alert“ – Европа.

Винаги проверявай, преди да започнеш да чатиш – към този призив се присъединява и Главна дирекция „Национална полиция“, партньор на инициативата от българска страна. От там напомнят, че по данни на организаторите на кампанията, ежедневно 750 000 потребители в света упражняват онлайн тормоз над деца.

Инициативата се провежда в сътрудничество с неправителствения сектор, правоприлагащите органи и известни лица от цял свят. Партньори са Innocean Berlin, Beyond Influence, Dahouse, Isle of Green, Bot Inc.

Всичко започва, когато възрастен се сприятелява с деца онлайн и изгражда у тях фалшиво доверие, с което по-късно започва да злоупотребява и нерядко се стига до сексуално насилие – както онлайн, така и лично.

По-рано този месец песента „Love Birds“ („Птици на любовта“), съдържаща в текста си петте етапа на онлайн тормоза, беше официално пусната в платформата TikTok, заедно с танц в 5 стъпки. С помощта на известни интерпретатори танцовото предизвикателство беше възпроизведено от хиляди нищо неподозиращи потребители на платформата по целия свят.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments