През почивните дни продължиха действията по издирване на черната кутия на падналия в морето край Шабла боен самолет МиГ-29. Освен корабите от Военноморските сили /ВМС/, в издирвателната операция участваха с оборудване и екипи на Института по океанология към БАН, моторен кораб Номад на фирма „Хидроремонт ООД и моторен катер на фирма „Гео 2000“ ООД.
По време на операцията са били намерени голям брой подводни цели, но след проведено обследване на по-големите от тях с дистанционно управляеми подводни апарати, се е оказало, че не са части от катастрофиралия самолет.
Заради неблагоприятните хидрометеорологични условия в Черно море за търсене и последващо класифициране на откритите контакти от малките плавателни съдове в района на операция, вчера обследването се е извършвало само от минен ловец „Цибър“. Заради по-нататъшното влошаване на времето, е било взето решение за временно прекъсване на изпълнението на задачата от 01:00 часа на 14 юни.
Продължава работата на щаба на ВМС по събиране и анализиране на всичката налична информация с цел прецизиране на най-вероятното място за откриване на черната кутия на самолета. Паралелно с това, тече и процесът по планиране на дълбоководна водолазна операция, ако се наложи провеждането на такава.
Припомняме, че около 00:45 часа на 9 юни при изпълнение на тренировъчна задача над морската акватория на Република България, самолет МиГ-29 от състава на българските Военновъздушни сили, е изгубил радиовръзка и е изчезнал от радарите. Установено е, че при трагедията е загинал пилотът – майор Валентин Терзиев. Акцията за търсенето на черната кутия на самолета продължава и до днес.