Хостинг параметрите, които могат да повлияят на позицията на сайта в търсачките.
Ъптайм
Основният хостинг параметър, който влияе върху SEO, е ъптаймът (англ. uptime) – той показва процента от времето за безпроблемната работа на сайта от общото време.
Продължителността на ъптайма трябва да бъде възможно най-близо до 100%. При индикатор от 99% сайтът е недостъпен за 1 минута. Смята се, че най-добрият показател е 99,9%.
Ако роботът на търсачката посети сайта в момент, когато той е недостъпен, индексирането няма да се извърши. Следващото посещение на робота ще бъде отложено. Ако ситуацията се повтаря често, това може да доведе до спад в позицията на сайта.
Ъптаймът на даден сайт може да се проверява в ежедневен отчет чрез UptimeRobot.
Скорост на сайта
Скоростта на зареждане е един от факторите за класиране в „Google“. Колкото по-бързо се зареждат страниците на даден уеб сайт, толкова по-добре за потребителите и SEO.
Скоростта на уеб сайта може да бъде подобрена чрез компресиране на изображения, оптимизиране на скриптове и стилове. Но освен тези подобрения, скоростта на самия сървър, на който се намира хостингът, е важна.
„Google“ препоръчва да се намали времето за отговор на сървъра до 200 ms. И ако сървърът отговаря за повече от 3000 ms, роботите на търсачката могат да определят сайта като неработещ и да спрат да го индексират.
В тази ситуация най-добрият вариант би бил да се избере виртуален (VPS) или физически специален сървър.
Времето за отговор на сървъра може да се провери в Bitcatcha.
Сайтове на един IP
За добри позиции SEO специалистите често препоръчват даден сайт да се хоства на специален IP адрес. Това може да звучи като безполезна препоръка, но има смисъл.
Когато даден сайт е на същия IP адрес, където сайтове на недобросъвестни собственици изпращат нежелани съобщения (спам), разпространяват вируси, нарушават закона, IP може да бъде блокиран.
Ако има оплакване за някой от съседните сайтове, всички домейни могат да получат санкции и в резултат на това даденият сайт ще бъде недостъпен.
Проверката на съседни сайтове (на същия IP) може да се направи, като се използва безплатната услуга на viewdns.info/reverseip/.
Геолокация на хостинга
Географското местоположение на сървъра, на който се намира даден сайт, може да повлияе на неговата SEO оптимизация. Дългата дистанция между потребителя на сайта и сървъра увеличава времето за зареждане на уеб страниците. Това е особено важно за уеб портали, съдържащи голямо количество графично и видео съдържание.
Ако хостингът се намира в същия регион, където е и целевата му аудитория, времето за отговор ще бъде по-кратко. Според някои доклади местоположението на сървъра помага на търсачките да свържат правилно сайта с избрания регион за популяризиране.
Подробен анализ за качествена хостинг услуга в България е достъпен в публикацията „Защо избрах хостинг в Jump?„.
Заключение
За успешното популяризиране на уеб сайт трябва да се подходи отговорно към избора на хостинг. Затова е логично да се направи предварителна справка за:
- ъптайм;
- времето за отговор на сървъра;
- сайтовете, хостващи се на същия IP;
- местоположението на сървъра (хостинга).
Източник: Петя Младенова