Twitter ще си сътрудничи с два от най-големите международни източници на новини – Reuters и The Associated Press, като целта им е да изкоренят фалшивата информация, която се разпространява на платформата на социалната медия. Информационните агенции ще помогнат на Twitter да предостави повече подробна информация за важни събития, които водят до генерирането на голям брой публикации.
Twitter се надява, че чрез този ход ще успее да противодейства на разпространението на подвеждаща информация. Наред с това, гигантът обяви, че са затегнати мерките, свързани с премахването на невярно съдържание от платформата му. От ръководството на социалната медия заявиха още, че това партньорство ще гарантира бърз достъп до точна и достоверна информация, в случаите, „когато фактите са спорни„.
Понастоящем, когато в Twitter се водят мащабни и разпалени дискусии, определени като прекалено „шумни“ и противоречиви, екипът на Twitter открива и популяризира подходящ контекст от надеждни източници, за да противодейства на публикуването на потенциално подвеждаща информация. В своя публикация представител на компанията обяви, че новата програма ще „увеличи мащаба и скоростта“ на тези действия, което пък на свой ред ще увеличи капацитета да се добавя надежден контекст към дискусиите на потребители, които се водят на платформата на Twitter.
В публикацията се казва още, че материалите, предоставени от Reuters и The Associated Press, биха подобрили доверието към информацията на платформата, когато екипът на Twitter не разполага с достатъчно опит или достъп до голям обем реномирани репортажи.
Това е първият път, когато Twitter официално си сътрудничи с новинарски организации за популяризиране на точна информация на своя сайт, според говорител на компанията за социални медии. По-рано тази година Twitter пусна Birdwatch, нова система за модериране на потребителската общност, която позволява на доброволци да маркират определени публикации, които са счели за неточни или подвеждащи. Сега гигантът ще работи отделно с двете конкурентни информационни агенции и първоначално ще се съсредоточи върху съдържание на английски език.
Хейзъл Бейкър, глобален ръководител на събирането на новини на Reuters, заяви, че доверието, точността и безпристрастността са в основата на това, което сайтът прави всеки ден, като подчерта, че ангажимента на компанията да спре разпространението на фалшива информация ще бъде изпълнен.
Том Янушевски, вицепрезидент по глобално развитие на бизнеса в The Associated Press, сподели в изявление, че новинарската компания има дълга история на тясно сътрудничество с Twitter, заедно с други платформи, с които са работили съвместно в посока разширяване на обхвата на фактическата журналистика:
„Ние сме особено развълнувани да използваме мащаба и скоростта на нашата платформа, за да добавим контекст към онлайн дискусиите, като потребителите могат да извлекат ползи от лесния достъп до фактите.“
Както е известно, и двата новинарски източника вече работят съвместно с Facebook в посока проверяване на факти.
Twitter разкри още, че съвместното начинание ще бъде независимо от работата, която екипите за доверие и безопасност обичайно извършват, за да определят дали потребителските публикации нарушават правилата. Работата на тези екипи включва маркирането на публикации, които имат връзка с манипулирани медии, фалшива информация за проведени или предстоящи избори, както и чувствително съдържание, което нарушава правилата на платформите.
Доклад за 2020 г., изготвен от „NYU Stern“, предполага, че Twitter разполага с около 1500 модератори, както и около 199 милиона ежедневни потребители по целия свят.