„Това че българските социолози не познават е толкова абсолютна истина, колкото истината, че довечера ще се стъмне. Преди изборите на 4 април всички социологически агенции твърдяха, че главната интрига е кой ще вземе третото място измежду „Има такъв народ“ и ДПС. В своите последни проучвания преди изборите, и „Галъп“, и „Алфа Рисърч“, и „Тренд“ предвиждаха една и съща разлика между „Има такъв народ“ и ДПС – разлика от точно 0,2%. Нищожните 0,2%. В крайна сметка „Има такъв народ“ получи със 7,15% по-голяма подкрепа от ДПС.“
Това написа лидерът на ПП „Има такъв народ“ Слави Трифонов във Facebook. В публикацията му той отбелязва още:
„Маркет линкс“ предричаше най-малка подкрепа в процентово отношение за „Има такъв народ“ – 11.7%. „Има такъв народ“ получи с 6% повече, далече-далече от рамките на статистическата грешка.
Всички социологически агенцции бяха категорични, че БСП ще е втора политическа сила. „Галъп“ даваше преднина от 7,9% на БСП пред „Има такъв народ“, а „Тренд“ и „Медиана“- преднина от цели 9,2 и 9,5%. Но каква поредна социологическа драма – на изборите „Има такъв народ“ стана втора сила с 17,66%, а БСП – трета с 15,01%.
Преди предизборната кампания за вота на 11 юли, както и почти през цялата предизборна кампания, социологическите проучвания на агенциите показваха първо място за ГЕРБ-СДС и второ място за „Има такъв народ“. На базата на своите екзитполове, социолозите даваха първо място на ГЕРБ-СДС и през целия изборен ден. И пак не познаха.
Така че, ако някой вярва на социолозите, значи вярва на късата си памет.“