Национална агенция за приходите /НАП/ стартира информационна кампания „Облагане на продажбите от онлайн търговия“. Тя е насочена както към търговците онлайн, така и към потребителите на стоки и услуги в интернет, съобщиха то приходната агенция.
Целта на инициативата е да разяснят в кои случаи продажбите на стоки в интернет подлежат на облагане и да насърчи доброволното деклариране на приходи. В рамките на кампанията, потребителите, които пазаруват онлайн, ще бъдат насърчавани да избират надеждни търговци. При попадането на некоректен, да подадат сигнал в НАП.
Чрез страниците на приходната агенция във Facebook – „Влез в час с данъците“ и „Вземи си касовата бележка“, вече се разясняват правата и задълженията на търгуващите в интернет и на техните клиенти. Там е посочено и какви са възможностите им да подадат сигнал, ако попаднат на некоректен търговец. Потребителите трябва да знаят, че и при електронно пазаруване, е необходимо да получат платежен документ за покупките си. От НАП припомнят:
„Изисквайки касова бележка, те гарантират потребителските си права и намаляват риска от укриване на приходи от страна на търговците.„
Кампанията, която ще продължи 3 месеца, ще бъде подкрепена от известни личности, част от които експерти в онлайн търговията. Те ще споделят опита си както като потребители, така и като представители на бизнеса.