120 милиона пъти са използвани електронните услуги на НАП през 2020 година

0
24
НАП
Снимка: Искра.бг, Ирина Мазганова

120 милиона пъти са били използвани електронните услуги на Националната агенция за приходите през изминалата 2020 година, съобщиха от агенцията. Това, както и разработените 150 вида онлайн услуги от страна на приходната администрация, я нареждат на водещо място в България сред дигиталните институции, показва анализ на Националната агенция за приходите.

3 млн. данъкоплатци са се възползвали от различните е-услуги на НАП, най-популярни и търсени сред които остават: подаване на данъчни и осигурителни декларации по интернет, подаване на справки и документи, подаване на искания за издаване на удостоверения, проверка на здравен статус, регистрация по закона за ДДС, регистрация на самоосигуряващи се лица.

300 млн. лв. годишно спестява НАП на бизнеса и гражданите от преки административни разходи, благодарение на въведената електронна комуникация. Към днешна дата Агенцията използва 125 IT системи и приложения за предоставяне права на клиентите за централизиран достъп, така че те ефективно и защитено да предоставят и получават документи и информация по електронен път.

С въвеждането на персоналния идентификационен код, НАП даде шанс и на физическите лица да общуват с администрацията онлайн, без да е необходимо да закупуват електронен подпис. Днес близо 1 млн. граждани имат активен ПИК от НАП, с който могат да ползват както електронни услуги на приходната агенция, така и на други институции като НОИ, Националната здравноосигурителна каса, Агенцията по заетостта, Агенцията по вписванията, Министерство на земеделието и 60 общини в страната.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments