Намираме се на прага на зимния сезон. Често доставката за чисто нови гуми, необходими за него, може да отнеме няколко месеца, разказват от „NOVA“.
Иван Живков е пример за подобно дълго чакане. Въпреки него обаче мъжът е решил да не предприема излишни рискове, шофирайки със стари гуми. Според него е много важна смяната, тъй като „това е единствената връзка на колата с пътя“.
От бранша уточняват, че причина за забавените доставки не е толкова напливът, колкото кризата покрай COVID пандемията.
Дилян Николов е управител на център за гуми. Той си спомня, че за цяла Европа през изминалата година е имало спад с 20 на 100 в продажбата на гуми. В момента обаче се получава обраното – има ръст в търсенето. По този начин се получава не съвсем добро планиране на производството, водещо до създалата се ситуация към днешна дата.
Основният проблем е при производството за най-големите размери, тези за джипове и камиони, при които се изисква повече каучук, а има липса и на суровина, подчертава Николов.
Затруднения имат водачите, които чакат гуми от Корея и Япония. Забавянето води до сериозен ръст на цените. Междувременно от утре КАТ започва с проверките за състоянието на автомобилите.
По време на акция „Зима“ миналата година са били засечени близо 1600 автомобила с неизправни светлини, 184 – с разкъсани или износени гуми и 66 – с неизправни чистачки.
Зимните гуми ще са задължителни от 15 ноември до 1 март.