Пътните условия у нас не покриват минималните изисквания за сигурност и безопасност. В това беше категоричен пред „bTV“ Богдан Милчев от Института по пътна безопасност.
По неговите думи най-голям е проблемът с хоризонталната маркировка, която в половината от местата просто липсва или не отговаря на изискванията за светлоотразителност.
Милчев е на мнение, че е напълно погрешно тежката катастрофа на магистрала „Струма“, която взе 45 човешки жертви, да се разследва единствено в посока човешка грешка или техническа неизправност. Причината е, че по този начин се премахва факторът за състоянието на пътя.
По неговите думи Институтът за пътна безопасност до момента е установил в България над 1500 опасни места.
Милчев каза още, че скъсаната мантинела вече се изрязва и отстранява, което според него ще затрудни изключително много разследването на трагичния инцидент. Освен това по неговите думи България е единственото място в Европейския съюз, където има такава висока скорост на магистралите и в същото време има най-лошите пътища.
Според проф. Георги Рачев към средната скорост на автобуса е била доста висока, за да успее да достигне по това време на деня до това място, след като е пътувал от Истанбул. Той каза, че не вярва да е имало лед и не е имало и намалена видимост.