Новите норми за строителството на пътища в България са разработени през 2000 година, коментира бившият директор на дирекция „Поддръжка на пътища“ в Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Георги Златев в ефира на „bTV“. По думите му скоростният път край Боснек е проектиран и изграден по тях.
Инж. Златев не може да си обясни как оцелелите твърдят, че има още един спасен на фона, че спешните медици са се отзовали за минути на местопроизшествието. Той уточнява, че пътят е с Акт 15, където е записано, че заданието е изпълнено така, както е проектирано.
„Тези нормативи са написани по образец на немските и руските стандарти – Германия е страна-еталон за строителството на пътища. Към днешна дата, съгласно новите нормативи, трябва да се направи обследване, но това са 20 000 км.“
Пътната маркировка е много скъпа за поддържане, отбеляза инж. Златев и добави, че за да отговаря на изискванията в цялата страна, трябва да се инвестират около 250 милиона лева.
„В последните години има огромен прогрес в обема на възлаганите дейности по отношение на маркировката.“
В момента „Пътната агенция“ разполага с 200 милиона лева бюджет на година за поддържане на пътищата. Инж. Златев изтъкна, че собственикът на пътя отговаря за състоянието му, но без нужния финансов ресурс – това няма как да бъде осъществено.