Ще има ли промяна в тарифата на таксиметровите услуги в Стара Загора?

0
1218
Такси
Такси. Снимка: Pixabay

Приемане на ценови рамки на таксиметровия превоз на пътници за един километър пробег, валидни за територията на общината, обсъдиха днес съветниците на редовното заседание на местния парламент в Стара Загора. Поради повишената заболеваемост от COVID-19 то бе проведено в онлайн среда.

Разглежданата точка 10 от Дневния ред стана обект на дискусия заради постъпило писмо, подписано от фирмите, извършващи таксиметрова дейност. В него бе изявено искане за актуализиране на минималната и максималната тарифа, предвид повишаването на цените на горивата през последните месеци.

Онлайн заседание на Общински съвет-Стара Загора
Онлайн заседание на Общински съвет-Стара Загора. Снимка: Скрийншот от видео на „TV Zagora“

Предложението, внесено от кмета на града Живко Тодоров, бе общината да определи минимална цена за таксиметров превоз на пътници за 1 км пробег в размер на 0,90 лева за дневна и нощна тарифа и максимална цена от 1,60 лева – отново за дневна и нощна тарифа.

В становището на Комисията по законност и обществен ред препоръките за цените са различни от тези на вносителя. Минималните предложени са в порядъка на 0,90 лева, а максималните – 1,20 лева – поради обстоятелството, че първоначалната такса към момента е 1,85 лева.

Петър Желязков
Петър Желязков. Снимка: Скрийншот от видео на „TV Zagora“

Отношение по темата взе Петър Желязков от ПП „Движение нашият град“ с идеята да обоснове своя отрицателен вот при гласуването.

Желязков, като преподавател по история, аргументира тезата си с факти от времето на Френската буржоазна революция през 1792 г. Идеята си накратко той изложи така:

„Една антиикономическа реформа е отказана преди 230 и няколко години. Често се чудим защо западняците са по-напред. Ето защо. Аз съм против, защото това е социалистически закон да се определя било то минимум или максимум. Спорове са дали да е 0,90 лв., дали да е 1,85 лв. Ако се приеме гражданите викат: „Общинарите увеличиха цените!“, ако не се приеме таксистите викат: „Общинарите не ни дават възможност да работим!“. Всъщност трябва да има пълна свобода на цените. Ако аз съм нов таксист, мога да искам да си сложа отзад на задната седалка шампанско, хората да пият шампанско и цената ми е да е 5 лева например. Пък, ако тръгнат в моето лукс такси, ще има клиенти. Ако не тръгнат – ще съм виновен само аз, а не Общинският съвет, който ми е забранил или разрешил съответно да правя това“.

Историкът е категоричен, че един закон на първо място трябва да е смислен и да има логика в обществото. Ако той ограничава правата и свободите на гражданите, смята Желязков, то той не е добър, а в перспектива ще доведе до нови нарушения.

Антон Андонов
Антон Андонов. Снимка: Скрийншот от видео на „TV Zagora“

Антон Андонов от ВМРО започна изказването си с призив „да не се връщаме към Френската революция, защото е ясно как свърши“. Оттук нататък ние като общински съветници трябва да изпълняване закона, подчерта още той и продължи:

„За разлика от доста голяма част от моите колеги аз се срещнах със собствениците на двете големи транспортни фирми в Стара Загора, които са на ръба на оцеляването. Вчера метанът например беше на 3,15 лв. Тук искам да направя една скоба, че е доброволно желанието на всеки наш съгражданин да използва таксиметрова услуга. Така че не виждам какъв е проблемът? Ние в случая трябва да им помогнем те да си увеличат цените. Оттам нататък кой се качва и кой ползва таксиметровата услуга, е решение на нашите съграждани.“

От общо 45 общински съветници, дали своя вот, предложението бе прието с 39 гласа „за“, 1 „против“ и 5 „въздържали се“.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments