Проверка на Националното тол управление показва, че Агенция „Пътна инфраструктура“ /АПИ/ не е възлагала и плащала на IT експерти по ценовите ставки в договора за 24-часов мониторинг и поддържане на тол системата с „КАПШ ТРАФИК СОЛЮШЪНС“.
Договорът за мониторинг и експлоатационна поддръжка с „КАПШ ТРАФИК СОЛЮШЪНС“ е сключен на 23 декември 2020 г. Цялата документация по него, включително и ценовото предложение, е публична и се намира в Профила на купувача.
В Ценово предложение – Приложение № 5 към договора, часови ставки са заложени единствено за дейности по предоставяне на услуги по интеграция на доставчиците на услуги по електронно събиране на такси за изминато разстояние и услугите по дейности по надграждане на електронната система за събиране на пътни такси и интегриране на нови компоненти в нея. Тези дейности e предвидено да се извършват единствено по заявка от страна на АПИ, ако има необходимост. От подписването на договора до момента не е имало такава необходимост и АПИ не е възлагала тези дейности. Съответно не са извършвани и никакви разходи.
Твърдението, че договорът между АПИ и „КАПШ ТРАФИК СОЛЮШЪНС“ не защитава обществения интерес е невярно и без доказателства. В Национално тол управление работи екип от висококвалифицирани експерти в областта на информационните технологии, които са служители в отдел „Управление на информационна система и инфраструктура“.
Контролът на тол системата е изцяло в АПИ. Цялата информация, генерирана от стационарни и мобилни контролни точки, се съхранява в бази данни на сървърите на Национално тол управление, които се намират в два центъра за данни, физически обособени в отделни сгради на АПИ в София.