„Войната в Украйна доказа, че с политиката на правителството за отваряне на повече транспортни връзки със съседните държави сме на прав път.“
Това обяви министърът на транспорта и съобщенията Николай Събев по време на Годишната среща на бизнеса с правителството, организирана от „Капитал“. По думите му вече са налице проблеми във веригите на доставки. Много застрахователи не искат да носят отговорност за корабни чартъри, касаещи товарене и разтоварване в Черноморския басейн.
„От няколко седмици работим много активно върху алтернативни вериги на доставки“, посочи министър Събев.
Той допълни, че един от възможните варианти е морският транспорт да приключва на друго място, например Гърция.
На въпрос на водещия за потенциална актуализация на договори на НКЖИ, министър Николай Събев коментира:
„Държим сключените договори да бъдат изпълнени. В случай, че не успеят да ги изпълнят, ще обявим нови търгове, като са поканени да участват всички, включително и международни високотехнологични компании, които да подобрят скоростта на изграждане на инфраструктурата.“
Друг участник в дискусията, изпълнителният директор на “Агрополихим” Филип Ромбаут коментира, че над 80% от всички камиони за зърно, които идват в тяхната база са претоварени, като голяма част от тези камиони отиват към държавното пристанище Варна, което води до разрушаване на пътя.
„Бизнесът ще подкрепи действията на държавата за повишаване на контрола“, посочи Ромбаут.
Освен това той е отправил своите благодарности към министъра, че е намерил решение на дългогодишния проблем с пътя към пристанище Варна.