Михал Камбарев: Има огромен корупционен риск само една фирма да оперира на „Капитан Андреево”

0
55
ГКПП "Капитан Андреево"
ГКПП "Капитан Андреево". Снимка: Facebook

Съществува огромен риск от корупция, ако само една фирма оперира на ГКПП „Капитан Андреево“. Това заяви председателят на Антикорупционната комисия в НС и депутат от ПП Михал Камбарев, коментирайки скандала с изземването на функциите на частната лаборатория за пестициди на пропусквателния пункт, чиято дейност държавата прекрати.

Пред „NOVA“ той каза, че все още не е ясно дали депутат е предлагал подкуп. Информацията не е известна и трябва преди това разследващите органи да си свършат работата, за да се даде повече светлина по случая. Факт е обаче, че интересът по него е голям, тъй като става въпрос за външа граница на страната ни, през която влиза огромно количество храна.

Камбарев припомни, че това е и външна граница на Европейския съюз. Тоест – в случай, че сте превозвач и трябва да бъде внесена стока от Германия, зеленчук или друга храна, вие задължително трябва да влезете през фирмата, действаща на „Капитан Андреево“. Тя от своя страна ще вземе решение в една стая, в която няма камери, дали вие да минете границата или не.

Депутатът е на мнение, че липсата на видеонаблюдение допълнително хвърля немалка доза съмнение. Вероятно камерите не са функционирали, допълни той, тъй като „в стаята, в която паркира камиона, може реално да се види дали стоката се разтоварва или не“.

Михал Камбарев разказа за сигнали за взимане на подкупи. 488 лева са искани за разтоварване на стоки и взимане на проби за здравен, ветеринарен или фитосанитарен контрол. Сума, определена от фирмата. Не е ясно дали държавата ще поиска същите пари, но идеята е, че сега парите ще отиват директно в бюджета.

Цената, до която може да достигне един камион само за пробите, е около 1500 лева. Трябва да се вземе предвид, че през пункта преминават голям брой тирове. Разковничето обаче е другаде, поясни Камбарев. То не опира толкова до това колко се плаща по документи и колко реално, а до това, че всеки превозвач е изцяло зависим от решението на 1 фирма, която се разпорежда вече 10 години на тази граница.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments