ИТН отново размахват салфетки, за да докажат колко са морални и принципни те, а другите са предатели и родоостъпници. На салфетката, която размахват, не пише нищо съществено. Не е нужно да пише. Салфетката е метафора, която Трифонов знае как да използва, защото точно той я издигна на пиедестал в българската култура.
Салфетката е предназначена за онази част от нашето общество, за която салфетката е символ едновременно на лукс, безнаказаност и беззаконие. Мутрите хвърлят салфетки в дискотеките. Хората със съмнителен бизнес правят сделки на салфетка, за да не оставят следи. Салфетката е форма на валута в един свят, в който правилата са други. Хората като Слави Трифонов изградиха кариера, издигайки този свят в култ. Това е светът на СИК и групировките от 90-те, които Трифонов и колегите му с години представяха като тъмен балкански епос, в който героите са неразбрани, но всъщност са добри по душа. Сетете се за песента „Студио Х“ и лошите момчета с белите души.
Спектакълът в момента цели да внуши на публиката, че нищо не се е променило. Всичко продължава да се случва на салфетки. Едни хора богатеят на гърба на народа и отново са безнаказани. Ето, Кирил Петков пише на салфетка. Няма как тогава зад усмивката му да не се крие кръвожадно юпи, което е готово да продаде България.
Разбира се, ИТН са добрите мутри с черни ризи и бели души, които ще ни спасят от нашествието на престъпниците в бели якички. Може да изглежда, че ИТН грешат, но всъщност те са добрите, а „Продължаваме промяната“ са лошите. ИТН са си въобразили, че са последните представители на онези мутри с чест от времето на прехода, за които толкова се пее в песните на Трифонов. Това е в общи линии сюжетът на мутренското криминале, подплатено с чалга, което Трифонов разиграва.
В това няма нищо изненадващо. Трифонов се опитва отчаяно да изтиска и последната капка авторитет от имиджа си на неразбраното лошо момче, за да предизвика някаква симпатия в хората. Ако не предизвика симпатии, поне може да успее да ги обърне срещу Кирил Петков. Загрижена за народа мутра се изправя срещу ухилено, но коварно юпи, което предава националния интерес. Банално е, но за онази част от българите, които винаги са мечтали да бъдат герой от песните Слави, това ще проработи. Превръщайки Кирил Петков в мишена, Трифонов дава възможност на всеки, копнеещ по мутренските години от прехода българин, да влезе в ролята на защитник на нацията с черна риза и бяла душа. Това е пефектен микс от чалга и популизъм.
По този начин Трифонов пренесе хвърлянето на салфетки в дискотеката в политическия живот на страната. Сега всеки може да хвърля салфетки по хората, с които не е съгласен, и да се чувства значим. С други думи, Трифонов започна специална операция по чалгализиране на българското публично и обществено пространство.
Източник: Емил Соколов, Facebook