Тол системата е неадекватна и недобре структурирана, каза служебния вицепремиер по икономическите политики и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев. Това се случи на днешната среща с представители на браншови организации в областта на автомобилните превози на пътници и товари.
“Можем да доведем до по-високо таксуване на транзитния трафик през България и по-облекчени тарифи за родните превозвачи”, предложи транспортният министър. “Логистиката в региона на Балканите е много скъпа поради големия и дълъг престой на камиони и тирове. Всичко това се отразява на крайния потребител”, поясни служебният министър. Той обясни:
“Смятам, че транспортът беше неглижиран, затова той създаде много високи разходи. Те директно се отразяват върху всяка една суровина, стока и услуга. Затова задължително търсим стопиране на инфлацията на транспортните разходи и тяхното понижение.”
“През последните месеци бяхме неглижирани. Обяснявахме как автомобилният транспорт е генератор на инфлационни процеси и ако не се помогне на бизнеса това ще доведе до повишаване на инфлацията. Това е факт”, каза Йордан Арабаджиев, председател на Съюза на международните превозвачи. Алексиев от своя страна каза:
“Днес всички сме усмихнати, защото виждаме новото лице на държавата.”
От браншът ще предложат мерки свързани с цените на тол системата, отстъпки като в Европа, преференции за българските и чужди превозвачи, цени на горивата.
“Не целим да ощетим държавния бюджет посредством плащането на тол системата или изваждане на някакво направление от нея. Напротив – целта е именно да няма инфлационни процеси, така че всеки български гражданин да бъде защитен”, поясни идеята Магдалена Милтенова от Конфедерацията на автобусните превозвачи.
На срещата бяха обсъдени актуални въпроси и ефективни решения за стабилизиране на сектора, както и възможностите за намаляване цените на горивата и подобряване на транспортната свързаност. Целта на разговорите беше предприемането на спешни мерки за постигане на устойчивост в сектора на автомобилните превози за гарантиране на икономическата стабилност на страната.