АПИ: Тунел „Железница“ на АМ „Струма“ не е готов

0
45
Агенция пътна инфраструктура /АПИ/
Агенция пътна инфраструктура. Снимка: Искра.бг, Архив

Тунел „Железница“ на АМ „Струма“ не е готов, съобщиха от пресцентъра на Агенция „Пътна инфраструктура“ /АПИ/, откъдето уточняват, че не са приключили  асфалтовите работи, монтажът на ограничителните системи, доизграждането на електрозахранването в съоръжението. Продължава и работата по системата SCADA за управление на тунела, като изпълнението й към момента е на 80%. Работи се по системите за безопасност в тунела – аварийни ниши, табла, климатици, окабеляване, оптика, монтаж на интелигентната транспортна система.

От АПИ правят уточнението по повод некоректни и невярни твърдения на Института по пътна безопасност. Според Агенцията не са спирали инженерно-геоложките и хидроложки проучвателните дейности на двете свлачища на автомагистралата – при 365-ти км, което е преди тунела, пътувайки от София към Кулата, и при 369-ти км – след съоръжението.

За свлачището при 365-ти км между септември 2021 г. и май 2022 г. от проектанта са представени и разгледани 4 варианта на идеен проект за укрепването му, но те са отхвърлени от Експертен технико-икономически съвет (ЕТИС) в АПИ, като нецелесъобразни. На 28 юли 2022 г. е предаден окончателен коригиран идеен проект, който е разгледан и приет на ЕТИС на 10 август 2022 г. Прието е решение, което се състои в изграждане на предпазна стоманобетонна стена вдясно в основата на ската и тунел/тунели на магистралното трасе и допълнителна предпазна стена между двете платна. Този вариант позволява след изграждането на тези конструкции да продължи по безопасен начин работата по изграждане на пътното платно на директното трасе. Предстои внасяне на необходимите документи в Министерството на регионалното развитие и благоустройството за издаване на предварително разрешение по реда на чл. 96, ал. 3 от Закона за устройство на територията.

За свлачището при 369-ти км на 10 ноември 2021 г. е проведено заседание на ЕТИС, на което е разгледан изготвеният геоложки доклад и вариантни решения за преодоляване на свлачищните явления. Докладът е приет със забележки. На 8 декември 2021 г. изпълнителят е внесъл коригирани проектни разработки, а на 31 март 2022 г. те са разгледани на ново заседание на ЕТИС. На него е решено геоложкият доклад да се приеме като се направят необходимите допълнения, както и да се одобри вариант за преоткосиране и изграждане на пилотна система с укрепителна стена.

На 11 април 2022 г. изпълнителят е представил доклад с отстранени забележки. Документите са окомплектовани и на 31 май 2022 г. са внесени в МРРБ за издаване на предварително разрешение/съгласие по реда на чл. 96, ал. 3 от Закона за устройство на територията. На 7 юли 2022 г. министърът на регионалното развитие и благоустройството е дал предварително съгласие за извършване на геозащитни мерки, като е записано, че следва това съгласие да се впише в Заповед за допълване на издаденото за обекта Разрешение за строеж.

За проучвателните дейности по укрепването на двете свлачища АПИ не е извършвала никакви плащания.

Заради предстоящите дейности,  които са свързани с преодоляване на проявилите се свлачищни процеси, се проучват възможности за пускането на движението в едно платно до края на годината. На проектантите са дадени указания да разработят такава опция, а комисия от експерти ще оцени опасността от свлачището. Въз основа на тяхната оценка ще се предприемат спешни действия и спазвайки нормативната уредба ще се търсят варианти за пускане на движението в участъка с временна организация за безопасност на движението с цел улесняване на трафика.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments