Автомагистрала „Европа“ представлява много проблеми и малко строителство. Започваме да решаваме всички проблеми един по един, обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков след инспекцията на изграждащия се инфраструктурен обект и Граничния контролно-пропускателен пункт /ГКПП/ „Калотина“, която направиха заедно с вицепремиера и министър на вътрешните работи Иван Демерджиев.
В проверката се включиха още регионалният заместник-министър Захари Христов, председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Иво Иванов, членът на Управителния съвет на агенцията инж. Десислава Паунова и представители на Главна дирекция „Гранична полиция“ и на строителя на АМ „Европа“ в участъка между Калотина и Драгоман.
Между пункта и магистралата има участък с дължина 150 метра, който е извън проекта. За да се реши проблемът, е нужно да се одобри разширение на пътното платно на магистралата в посока граничния пункт и заедно с кмета на Драгоман да се одобри подробен устройствен план. Ще направим така, че пунктът да се свързва с магистралата, а не с двулентов път, каза още министър Шишков. Водят се разговори за допълване на разрешението за строеж. Процедурата е в напреднал етап и очаквам проектът да бъде внесен от строителя за одобрение след около месец, допълни той.
Одобрихме подробния устройствен план за последния участък от магистралата – между Сливница и София. Той ще се забави, защото трябва да се строи законно, след като разрешението за строеж влезе в сила, категоричен бе министърът. И допълни, че това няма да стане по-рано от следващите 3-4 месеца, защото е нужно извършване на отчуждаване на терените, които ще бъдат засегнати от изграждането на трасето. Забавянето при този участък е най-голямо и няма кой да върне 7-те изгубени месеца заради липсата на ПУП. За съжаление, краят на 2023 година няма да може да бъде времето, в което магистралата ще бъде завършена в цялост, каза още министър Шишков.
Надяваме се до Нова година част от отсечката между ГКПП „Калотина“ и Драгоман да се направи опит да бъде пусната, макар и с временна организация на движението. Каквото е възможно от щетите по отношение на проектиране и забавяне, ще бъде коригирано в рамките на закона, информира той.
„След направения днес обход заедно с вицепремиера Демерджиев намерихме 2 места за паркиране на тежкотоварни автомобили, за да не създават проблеми на ГКПП „Калотина“. Предвиждаме съвместно да процедираме уширение за паркинги.“, информира регионалният министър.
Паркирането е изключително важен въпрос за работата на пункта, който не беше уреден. Набелязали сме стъпки за неговото решаване, така че да се намерят места, които изцяло да задоволят нуждите на пункта и да не се стига до паркирали на пътя камиони, каза вицепремиерът Демерджиев.
Строителството на втория етап на граничното съоръжение също започна. Целта е след като бъде изградена магистралата, тя да се свърже с пункт с много по-голям капацитет. Срокът за изпълнение е 180 дни, като стремежът е трафикът да не се затруднява, каза още той.
Новият пункт ще бъде с повече кабинки за контрол, ще има естетичен вид и ще стане по-функционален и проходим, заяви още министърът.