Не условията, които поставя „Лукойл“, а технологичните проблеми са ключови. Това обяви пред „bTV“ депутатът от БСП Таско Ерменков. Той твърди, че вносът и износът не били въпрос на каприз от страна на рафинерията. А самата тя можела да запази цените и да работи на 75% от капацитета си.
Що се отнася до идеята за забрана на износа, тогава можело да има три различни развоя на събитията. „Лукойл“ можел да продължи да произвежда дизел в определени количества, както го прави и в момента. Но те нямало какво да правят с бензина.
Другият вариант бил да се намали производството и на двата вида горива. Тогава обаче щяло да се наложи да се внася дизел. Най-страшното пък било, че нито един самолет няма да може да излети от България, защото ако те били монополист в нещо, това било именно авиогоривото.
Така България било поставена пред избор, който според Ерменков е елементарен. И той или да се допусне износът на руски нефт, за да може „Лукойл“ да работи и да плаща данъци, или да не се правят инвестиции и в бюджета да не влизат по 700 милиона лева.
Ерменков коментира и Плана за възстановяване и устойчивост и това дали са застрашени родните ни въглищни централи. Според него тази опасност е реална, защото до 2026 година ние трябва да намалим с 40% емисиите на въглероден диоксид. А за да се случи това, трябва да се намали и производствената енергия точно с толкова.