Тази година много онлайн платформи за търговия и е-магазини предлагат на потребителите да се абонират за оферти за „Черния петък“, които да получават редовно на личната си електронна поща. Това показва проучване на експертите от Facebook страницата „Ние, потребителите“, като уточняват, че този маркетингов трик е част от стратегията на търговците за по-успешни продажби и устойчиво позициониране на пазара, а основната му задача – по време на масовите кампании за пазаруване даденият търговец да си спечели нови клиенти и да ги превърне в лоялни, за да се връщат те при него отново и отново през цялата година, а не само когато има отстъпки.
Инициативата хармонира с резултатите от проведено проучване на нагласите на потребителите за пазаруване от този „Черен петък“. Това показва, че 78% от заявилите, че ще си купят нещо от кампанията, ще го направят от електронен магазин.
„При тези абонаменти обикновено се искат лични данни. Трябва да се внимава – колко точно и какви са тези данни, за какви цели. Предвижда ли се те да бъдат обработвани допълнтително за маркетингови цели или да се предоставят на трети лица. Това е важно, за да знаем за какво ще бъдат използвани нашите данни и дали в бъдеще ще получаваме оферти и съобщения.“, коментира пред „БНР“ Габриела Руменова от „Ние, потребителите“.
Проблем може да бъде, ако сме дали съгласието си личните ни данни да се обработват изключително и само за изпращане на оферти за Черния петък, а продължим да получаваме оферти от този търговец и след приключването на кампанията.
„Когато се осъществява редовна, макар и едностранна комуникация, човек се привързва към този търговец и ако е по-емоционален, може в бъдеще да продължи да прави покупки от него, които не е задължително да се основават на рационални мотиви. Маркетолозите и психолозите свирят на тази емоционална струна и често получават желаната мелодия.“, предупреди Руменова.