Много български общини са изправени пред транспортен колапс. Предвижда се след няколко дни превозвачи, обслужващи междуградските и междуселските линии, да преустановят дейността си и по този начин хиляди хора ще останат без възможност да стигнат до работните си места и училищата.
Десислава Манчева коментира пред „NOVA“, че случващото се е пълен абсурд. Тя има ученичка в XII клас, като дъщеря й всеки ден пътува от Брацигово до Пазарджик, където учи. От 1 януари обаче превозвачът ще преустанови транспорта по линията и градът ще остане без автобуси.
„Начинът е родителите да се комбинираме с коли. Да отсъстваме от работа, да си взимаме отпуски, сложно. (…) Цялата обстановка става сложна за нас, защото детето не може да спре да учи, а ние не може да спрем да работим, защото трябва да се храним.“
От предполагаемата транспортна криза в Брацигово ще бъдат засегнати около 3000 души, като най-потърпевшите ще са работещите в Пазарджик. Възрастните хора пък се притесняват, че не могат да стигнат до болница.
Фирмата, извършваща обществен пътнически превоз от Брацигово към Пазарджик и обратно, преди дни е изпратила писмо до общината, че от 1 януари ще прекрати дейността си поради финансови затруднения. Градоначалникът Надежда Казакова е обявила обществена поръчка, но към момента няма желаещи. Според нея случващото се ще е пагубно за всички и са нужни законодателни промени, така че общините да могат субсидират по някакъв начин транспортните фирми.
Единственият превозвач в Пещера спира всички автобуси до Брацигово, Пазарджик и Пловдив.
Началникът на автогарата в Пещера Николинка Василева отбеляза, че горивата са поскъпнали тройно, а билетите не могат да се вдигнат много. Въведени са и тол такси.
Сред засегнатите градове е и Карлово.
Националното сдружение на автобусните превозвачи отчита, че приблизително 70 на сто от фирмите в сектора са в тих фалит. От бранша искат да има 40% ръст на субсидиите от 2023 г., а сега на ход е държавата.