Представители на лозаро-винарския сектор у нас смятат, че трябва да се положат повече усилия за разработване на пазарите в Индия и САЩ.Това стана ясно по време на среща между заместник-министрите на земеделието Тодор Джиков и Георги Събев с представители на бизнеса.
От винения бранш поздравиха ръководството на министерството за започналата инициатива и заявиха готовност за подкрепа и сътрудничество.
По време на срещата беше представен и анализ на азиатския пазар, изготвен от експерти от Министерството на земеделието. Данните в него показват, че в последните години износът на вино към държави като Япония, Китай, Южна Корея, Тайланд, Филипините и Индия намалява, а те са перспективни за развитие. Традиционно по-предпочитани са червените вина, а в някои от страните консумацията на вино е пряко свързана и с туризма. Според направените проучвания, световните производители също са насочили усилията си към азиатските пазари, което означава, че конкуренцията ще се засилва.
Представители на бизнеса коментираха още, че като проблем виждат липсата на национален винен щанд и бранд България на специализираните форуми. Според тях това е необходимо, защото по този начин ще се подпомогне разпознаваемостта на страната ни и популяризирането на родните вина. Обсъдено беше и създаването на винен сайт, който да дава пълна и обобщаваща информация за продуктите.
В рамките на срещата бе дискутирано и подписването на меморандум за сътрудничество между Министерството на земеделието и световния Музей на виното „Сите дю Вен“ (Cite du Vin) в Бордо, което да допринесе за разпознаваемостта на българското вино във Франция.