Отсечката от АМ „Хемус“ между Софийския околовръстен път и село Яна, от който бяха взети проби от асфалта по искане на МВР е безопасен. Това обяви председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ /АПИ/ инж. Венцислав Ангелов в ефира на „NOVA“. По думите му такива проверки се правят на АМ „Хемус“, АМ „Тракия“ , АМ „Марица“ и на други участъци от републиканската пътна мрежа.
Една от ядките е взета при 5-ти км от участъка на АМ „Хемус“. Тя е от цялостната конструкция на отсечката, в която влизат асфалтовите пластове и трошенокаменната настилка под тях. Строителството на това трасе е започнало през 2011 г., а през 2013 г. е пуснато движението, поясни инж. Ангелов. Изпълнено е след проведени процедури по Закона за обществените поръчки /ЗОП/ и за него са издадени нужните разрешения за строеж, като разрешението за ползване е от 2016 г. Не можем да кажем, че в момента имаме лош път, но от това, което е като обща конструкция на пътното тяло и намаляването на общия му размер, можем да обобщим, че времево е намален експлоатационният период на този участък.
Пробите от АМ „Марица“ показват, че положените асфалтови слоеве са в норма, но има проблем в пътната конструкция, където е леглото на асфалтовата настилка.
Въз основа на направените анализи от взетите проби от трите магистрали ще се даде отговор на въпроса какви основни ремонти трябва да бъдат извършени в бъдеще на тези участъци, които ще струват определени средства на държавата. За участъци с обща дължина от 100 км в близките година-две по първоначални прогнозни оценки ще трябват около 500 млн. лева
АПИ не е спрял строителството на АМ „Хемус“ и продължава изграждането на приоритетните обекти Видин-Ботевград, АМ „Европа“ и АМ „Струма“, каза още инж. Ангелов, добавяйки, че се полагат всички усилия те да бъдат завършени в срок Той уточни, че започва укрепването на свлачището преди тунел „Железница“ на АМ „Струма“. До средата на лятото ще се извършват укрепителните дейности, така че движението да може да се пусне в едната тръба на съоръжението.
Инж. Ангелов коментира и какво е състоянието на тунелите. Той уточни, че на пътноподдържащите фирми е било възложено почистване на съоръженията. На тунел „Мало Бучино“ на АМ „Струма“ работата е започнала вчера. Правят се ежедневни обходи, за да може при констатиране на нередности те да бъдат отстранени максимално бързо. До няколко дни ще бъде поставена допълнителна пътна сигнализация в участъка от Северната скоростна тангента при разклона за село Мрамор за безконфликтно преминаване по отсечката.
„Държа всички граждани да пътуват по хубави пътища и те да се ползват по най-безопасния начин“, категоричен е инж. Ангелов.