„Продължава да се среща неприятната нелоялна практика да се отдават задължително в комплект чадърите и шезлонгите на плажа. Например, два шезлонга с един чадър или пък четири шезлонга и един по-голям чадър.“
Това каза основателят на онлайн платформа „Ние, потребителите“ Габриела Руменова. Тя коментира:
„Съществуват различни семейства, различни компании. Ако са трима или петима, трудно би могла да се направи композиция, която да не увреди икономическите интереси на потребителите. Но, когато на такива места поискаме да ползваме своя компилация, различна от предварително обявения комплект, получаваме отказ.“
Руменова разказа още, че има и табели, на които всеки от атрибутите е със своя собствена цена, но когато човек се обади, за да направи резервация, става ясно, че може да ги вземе само в предварително определен от търговеца пакет.
„Дори табелата да подсказва, че уж можете да наемете поотделно артикулите, всъщност се оказва, че не е така“, добави тя и посъветва в подобни случаи да потърсим друга част от плажа, където ни се предоставя тази възможност, защото такива места все пак има.
„Тази нелоялна практика трябва да бъде преустановена, но продължава да се среща. Вероятно е така, тъй като заповедта за забрана е индивидуална за всеки търговец, при който е установена. Това означава, че специално той не би трябвало да я прилага в бъдеще. За всеки отделен случай следва отделно да бъде наложена мярката забрана и предвидената в закона санкция“, обясни експертът. Според нея съществуващото произнасяне, че практиката е нелоялна и трябва да бъде знак за останалите търговци, че не следва да го правят, а пък контролният орган е необходимо да следи навсякъде и постоянно, за да може всички тези случаи да бъдат санкционирани.
В заключение Руменова подчерта, че потребителите трябва да имат право да си поискат комбинацията, която им е необходима в зависимост от това колко човека са, кой какво ще ползва – шезлонги, барбарони, собствени плажни кърпи и пр.
Предстои да проследим дали новото приложение за запазване на чадъри и шезлонги ще реши този проблем, като предостави възможност за резервиране само на необходимите артикули във всеки индивидуален случай и дали ще предоставя цялата задължителна информация за ползването и таксуването на услугата, посочват още от „Ние, потребителите“.