Пореден сигнал срещу кап. Валентин Енчев: Докога ще тормози служители в ДМА-Варна?

7
17207
К.д.п. Валенчин Енчев
К.д.п. Валенчин Енчев. Снимка: Valentin Enchev, Facebook

Пореден сигнал за действия на директора на Дирекция „Морска администрация“ /ДМА/ във Варна к.д.п. Валентин Енчев, които увреждат и уронват престижа на държавната институция. Той е бил изпратен на 12 юли до транспортния министър Георги Гвоздейков, както и до три национални медии. Редакцията на Искра.бг също се сдоби с копие от документа. В него пише:

„Вече повече от 11 години начело на Дирекция „Морска администрация“ – Варна“, която е част от Изпълнителна агенция „Морска администрация /ИАМА/ продължава да се крепи к.д.п. Валентин Енчев. Назначен като външно лице /както обикновено се казва „парашутист“/ без нито един ден стаж като инспектор в администрацията и без нито един стаж на кораб като капитан далечно плаване /к.д.п. – тоест има само диплома). Нездравите амбиции, примесени с професионална непригодност, емоционална нестабилност, административна некадърност и изключителен нарцисизъм са довели до изграждане на завършен образ на авторитарен и некултурен, но хитър началник, чиито основни похвати са тормоз и интригантство по отношение на служителите и раболепие пред висшестоящите и подбрани представители на морския бизнес, които могат да му осигурят оставането на поста въпреки всичките му недопустими, вредни и незаконни действия.“

В сигнала се посочва, че първите оплаквания от действията на Енчев датират от 2015 г., когато 23 служители, предимно инспектори, повечето от които с дългогодишен стаж като капитани и главни механици – подават сигнал до тогавашния Изпълнителен директор /ИД/ на ИАМА. В него се отбелязвало:

„На първо място считаме, че е налице нарушаване на Закона за предотвратяване и разкриване на конфликт на интереси /ЗПРКИ/, произтичащо от извършване на преподавателска дейност от В. Енчев в учебно заведение ВВМУ, също подлежащо на проверка и контрол от ДМА-Варна, в съответствие с процедура по качество ПК 06-02 на ИАМА. Съгласно цитираната процедура, извънредни проверки на учебните заведения проверката се извършва с устна заповед на директора на ДМА и се организират от началник отдел КРМЛ, който определя обема на проверката и състава на комисията.“

Същевременно преподавателската дейност във ВВМУ се е осъществявала в работно време, а за времето на отсъствието той не е ползвал отпуск и не е имал определен заместник.

В сигнала от 2015 г. е записано, че е имало нарушения на Устройствения правилник на ИАМА, а пример били заповеди на Енчев, с които вменява на служителя задължения, които са извън тези, описани в длъжностната му характеристика.

Последвали множество сигнали през годините до ИД, Инспектората на министерството, до Министъра на транспорта, до омбудсмана.

По искане на служители е била съставена комисия със заповед на ИД, която в доклада си е установила, че Енчев не може да работи в екип, системно нарушава Кодекса за етично поведение на ИАМА, че „служителите са подлагани системно и ежедневно на психически тормоз и заплахи с уволнение.“

В настоящия сигнал се изтъква, че резултатът от всички досега бил един и същ – „с нечия мощна задкулисна подкрепа Енчев успява да запази поста си, въпреки леко размахвания понякога пръст.“

През 2018 година служителите са се обърнали към Комисията за защита на дискриминацията /КЗД/ като пуснали жалба. С решение 408/2018 г. КЗД е определило поведението на Енчев като „преследване“ на служители и задължава:

„К.д.п. Валентин Енчев, директор дирекция „Морска администрация“ град Варна да предприеме всички необходими мерки и извърши действия за подобряване на работната обстановка в дирекция „Морска администрация“ град Варна.“

След втора подобна жалба със свое решение КЗД определя поведението като „тормоз“ над служители в дирекцията, което е било потвърдено и с решение на ВАС след жалба срещу директора. Тогавашните ръководства на Администрацията и МТС за пореден път не са предприели действия.

В резултатът от бездействието на контролните органи – през 2018 г са напуснали 12 души /при средно-списъчен състав от около 45/. През следващите години текучеството продължава с неприемливи темпове, посочват подалите сигнала, като уточняват, че само за изминалите две години са напуснали 17 служители.

„Част от освободените места се попълват, но голяма част от новите служители издържат само няколко месец и също напускат. Към днешна дата има 4 предизвестия за напускане, подадени от служители“, пише още.

Текучеството създава опасност ДМА-Варна да не е в състояние да изпълнява срочно или въобще да изпълнява някои от задачите си. Най-важната от тях е изпълнение на задължения по международни договори.

В сигнала се пита:

„Трябва ли в дирекцията да останат само директорът и портиерът (защото секретарката е пуснала предизвестие), за да бъдат взети необходимите мерки, всъщност само една мярка, която отдавна е закъсняла – този човек Валентин Енчев не трябва да заема този пост. Досега тази мярка не е взета – следствие на корупция или други неправомерни причини – защо, нека призваните институции го установят.“

Същевременно служители в „Морска администрация“ град Варна едновременно се чудят докога безумията ще продължат, а и какво да направят в бъдеще. Те се страхуват, че ако напуснат настоящото си работно място, трудно или почти невъзможно ще си намерят работа в същия бранш, като споделят:

„Например искаме да започнем работа в някоя фирма към пристанище. Оттам се обаждат на Енчев и му казват – „Ваш човек иска да започне работа при нас.“, а отговорът е – „Не, не го взимайте“. Една колежка я бяха взели и не спря да изпраща служителите си на това пристанище за проверки.“

Те коментират, че Валентин Енчев е запознат с настоящия сигнал и се притесняват от реакцията му.

Настоящата статия е изготвена с помощта на „Организация за закрила на българските граждани“ /ОЗБГ/. Родолюбивото сдружение е уведомило министъра на транспорта Георги Гвоздейков за последния сигнал, подаден преди 2 седмици, да му обърне по-сериозно внимание, защото се опасява, че може да бъде потулен. 

Очакваме и вашите сигнали на iskra@iskra.bg

Абониране
Известие от
guest

7 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments
Ханко Брат
Ханко Брат
1 година по-рано

Това може да стане само в Бг…. И то има няма 11 години!, Но като се замисля щом един пожарникар може да прави всичките в Бг на маймуни…. Забележете(съшо толкова години)…нещата са ясни-… Не Калинка, а Калинчо!)))))))

Капитана
Капитана
1 година по-рано

Бо**ук абсолютен е тоя „К.Д.П“ срам и позор за морската ни общност

Чичо
Чичо
1 година по-рано

Изключително подъл, отмъстителен и злобен интригант. Срам, срам за бранша!!

Дядо
Дядо
1 година по-рано

Промени изискванията за КРМЛ за да назначи сегашният Тюфлек . Проверете живеели на семейни начала с служител на ИАМА

Александър Дачев
Александър Дачев
1 година по-рано

Това пред името КДП е професионална квалификация за определен период 2,3 години не е до живот

ддд
ддд
1 година по-рано

Легенди се носят за този, всички плаващи го познават и наричат ,че е едно рядко срещано л…о. Няма възпитание, нито уважение към хората. При смъртта на баща ми, минах за да уведомя за това и да помоля да сложа някъде некролог за 1 ден, пратих портиера да му спомене за какво става вуъпрос, трябваше да чакам близо час и накрая не се появи, след което портиерът ми каза по-добре да тръгвам. Служителите са стресирани от него и не желаят да работят там заради тягостната обстановка..

Илко
Илко
1 година по-рано

Явно много добре се отчита където трябва щом след толкова много оплаквания и безумия го държат още…..
Пълен абсурд! Аман от провинциалисти!