Варненско заведение е отворило врати 24 часа след акция на служители на Националната агенция за приходите /НАП/, които принудително са го затворили. Това съобщиха от самия обект в позиция, разпространена до медиите, в която се уточнява, че с днешното си решение Административният съд е отменил разпореждането на приходната агенция и я е осъдил да заплати разноските по делото.
Казусът е възникнал вчера и е показателен как непремерени и тенденциозни действия на държавни институции вредят на туризма по българското Черноморие в момент, в който и без това той изпитва трудности, отбелязват от въпросния обект, допълвайки:
„Смятаме, че е крайно неприемливо да се заклеймява публично който и да е представител на българския туристически бизнес, преди да е доказана неговата вина. Основната движеща сила на туризма е репутацията – на българските заведения, на българските хотели и плажове, на държава ни. От вчерашната акция и предизвиканото от страна на НАП медийно отразяване печеливши няма, освен краткотрайния ПР ефект за приходната агенция. Дано той си е струвал пропуснатите ползи за българския бизнес, пропуснатите допълнителни приходи под формата на данъци към държавата ни и в крайна сметка поредното петно върху имиджа на българския туризъм.“
От варненското заведение изказват благодарности за подкрепата на Българска асоциация на заведенията /БАЗ/ и Сдружението на заведенията в България /СЗБ/, които „за пореден път показаха, че може да има колегиалност и единство, когато са нарушени правата дори на едно заведение. Адмирираме и действията на съда, които ни дават надежда, че все пак живеем в правова държава.“