Предстои да стане ясно как ще работи приложението MySpot, което е за запазване на чадъри и шезлонги на плажа. Отсега потребителите трябва да знаят, че при отказ от резервация парите се възстановяват в профила им под формата на кредити, а не на пари в сметката им. Това коментира за „bTV Radio“ създателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова, позовавайки се на публикуваните Правила за ползване в уебплатформата на апликацията.
„Някои моменти от общите условия за ползването на приложението е добре да бъдат на фокуса на вниманието на потребителите преди да започнат да го ползват. Един от тях е, че за всяка резервация се удържа комисионна на база брой ангажирани места и тя не се възстановява при отмяна на запазването от страна на клиента“, обърна внимание тя.
Още един момент относно заплащането за резервацията е важен, а именно: „Сумата, която сте заплатили, няма да ви бъде върната под формата на пари, а на кредити, които остават във вашия профил за следващи резервации. И нещо много интересно – ако резервацията бъде отменена по решение на приложението или доставчика на услугата, то тогава отново парите не се връщат при вас, а се трансформират в кредити. (…) За да си възстановите натрупаните в профила суми, трябва да деактивирате акаунта си.“
Потребителите могат да анулират договора за ползване на апликацията по всяко време, като за целта трябва да прекратят регистрацията си. Те обаче следва да имат предвид, че деинсталиране или изтриване на приложението от устройството не води до прекратяване на договора.
В случай че приложението промени общите си условия, то трябва да информира потребителите за това в 7-дневен срок. Ако те не са съгласни с новите правила, могат да не ги приемат и да продължат да го ползват при предишните или да се откажат от договора без тежест за тях.
Руменова счита, че има текстове в общите условия за ползването на апликацията, които трябва да бъдат прецизирани. Например този, в който пише, че евентуалната недействителност на някоя от разпоредбите няма да води до недействителност на Общите условия като цяло. Според Закона за защита на потребителите, обаче, наличието на неравноправни клаузи в договор не води до неговата нищожност само ако той може да се прилага и без тези клаузи.
„Ние, потребителите“ препоръчва задълбочен прочит на Правилата за ползване на приложението преди резервация чрез него, за да си спестят финансови загуби и най-вече негативно преживяване.