„Разпродажбите и високите проценти за намаление на продуктите са първата „червена лампа“, която трябва да ни светне, че нещо не е наред.“
Това заяви председателят на Асоциацията за защита на потребителите /АЗП/ Пейо Майорски пред „Bulgaria ON AIR“.
Той призова хората да проверяват и сравняват цената на продукта, който желаят да си закупят, в официалните сайтове. Когато разликата е твърде голяма, това определено поражда съмнение, че стоката е фалшива.
По думите му търговците използват стратегията с големите намаления, тъй като тя влияе психологически върху потребителите. Те се чувстват готови да закупят стоката на момента, тъй като се притесняват, че ще изпуснат изгодната промоция, която обещава примерно 70% намаление от основната цена.
Според Богданов фалшивите продукти у нас се увеличават, а ежедневно на границата се залавят огромно количество от тях. В повечето случаи става дума за чанти, обувки и козметика.
„Ние все по-трудно успяваме да различим истинското от фалшивото. Част от тези стоки минават през страната, защото е по-лесно преодолима митницата.“
Председателят на АЗП призова хората да пазаруват официални магазини и винаги да пазят касовата бележка след покупка.