„Факт е, че не може да продължи да се учи по този начин, по който се учи в момента, тъй като децата търсят повече интерактивност в учебния процес“.
Това заяви пред радио „Фокус“ Мариана Банчева, образователен експерт и бивш заместник-министър на образованието.
Според нея фокусът в реформите не трябва да бъде насочени толкова много към съдържанието на учебната програма, броят на часовете и начина на изпитването на учениците, а към това какво в крайна сметка трябва да знаят и да могат да правят учениците.
По думите ѝ интерактивността в образованието не минава задължително пред дигитализацията на процеса, а през човешкото взаимодействие в училище между преподавателя и учениците. За целта той може да използва книги, списания или други учебни материали, с които да привлече и задържи техния интерес към самия процес на ученето.
Мариана Банчева допълни, че дигиталната раница е безспорно добра възможност, но тя не отнема задължението на учителя да седне и да си подготви уроците и да организира максимално успешно учебния процес.