От 2016 година досега проектът за железопътен възел „Пловдив“ е одобряван и съгласуван няколко пъти от Община Пловдив, а сега видяха проблем с изпълнението му, заяви транспортният министър Георги Гвоздейков по време на инспекция на строителните дейности около Централната гара в Пловдив.
„За тези 8 години са се сменили 8 правителства, двама кмета и два състава на общинския съвет. Интересно е как през този дълъг период никой не е индикирал, че тук има проблем, а се сетиха в момента, в който започна предизборната кампания“, уточни той, добавяйки, че страната ни ще изгуби евросредства по Механизма за свързана Европа, ако проектът бъде спрян или забавен сега.
„В момента сме изправени пред 2 сериозни казуса – да спрем реконструкцията на обекта или да продължим нашата работа, защото трябва да усвоим финансовите средства и да изградим този важен инфраструктурен проект“, допълни Гвоздейков.
„Ако започнем дейности в началото на декември, колегите са ме уверили, че в рамките на 6 месеца ще бъде приключена работата по Бетонния мост. Влаковото движение ще бъде спряно само за 30 дни и ще ни трябват още 5 месеца до завършване на проекта“, изтъкна транспортният министър и допълни, че най-разумният подход е да има диалог между институциите, защото остава само 1 година за усвояване на средствата, с които да бъде изпълнен докрай проектът.
В Пловдив ще бъдат дислоцирани част от влаковете, които ще се закупят до 2026 г. с пари от Националния план за възстановяване и устойчивост. Целта им ще бъде да обслужват градската железница в града под тепетата, заяви той.
„Пловдив се превърна в много сериозен икономически център, който се развива с високи темпове. Той заслужава да има транспорт, който дава възможност на гражданите и на гостите да пътуват нормално и спокойно до всяка част на града, а именно това е целта на проектите, които изпълняваме тук“, заключи министър Гвоздейков.