Какво да направим, ако имаме проблем с банкомат?

0
238
Илюстративна снимка: Пиксабей
Илюстративна снимка: Пиксабей

Повечето хора се притесняваме, че някой банкомат може да „вземе“ картата ни. От Комисията за защита на потребителите /КЗП/ дават съвети как трябва да процедираме в подобна ситуация.

Какво да направим, ако не сме успели да изтеглим пари от банкомата?

Най-важно е да установим дали трансакцията ни е отчетена или е отхвърлена като неуспешна. Това най-лесно може да стане като се обадим в обслужващата ни банка. Номерът на институцията най-често е изписан на гърба на пластиката ни.

Ако не успеем да се свържем с колцентъра?

Тогава можем да отидем в първия работен ден до офис и да подадем възражение.

Какво да направим, ако някой е изтеглил неправомерно пари от сметката ни?

Трябва да сме наясно, че имаме възможност да възстановим изгубената сума. Трябва да поискаме становището на институцията.

Какъв е срокът, в който трябва да получим отговор?

Законовият срок е 14 дни. Той започва да тече от датата, на която сме подали жалбата си.

Ако отговорът не ни устройва?

В такъв случай можем да потърсим съдействие от КЗП. Там функционира Помирителна комисия за платежни спорове и те ще ни обяснят какви са следващите стъпки.

Най-големите рискове от кражби са при тегленето на пари от външните банкомати в курортите. Възможно е в някои от тях да има устройства, които да копират данните ни и да разкриват пин кода ни.

Важно е да спазваме правилата, които осигуряват финансовата ни сигурност.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments