Жителите на Русе все по-често подават жалби, след като са станали жертва на нелоялни според тях търговци. От Регионалната дирекция на Комисията за защита на потребителите са отчели сериозен ръст на жалбите със 17%, като оплакванията са свързани предимно с неприети рекламации на стоки и услуги, съобщава „БНТ“.
Голям е делът и на жалбите към монополистите, към които обичайно гражданите са недоволни. Това са мобилни оператори, енергоразпределителни и ВиК дружествата.
Директорът на Регионална дирекция Комисия за защита на потребителите Искрен Маринов разказва, че хората най-често се оплакват от стоки от бита, пренос на услуги или от мобилните оператори във връзка с преподписването на нови договори.
Маринов напомня, че при онлайн покупка потребителят има по-големи права и му се дава възможността да върне стоката, ако е недоволен от нея. Поради тази причина хората все по-често се ориентират именно към този вид пазаруване.