Сериозни промени в платеното паркиране в Бургас обмислят да въведат от местната управа. Те бяха представени по време на форум, организиран от Общинския съвет, предаде репортер на Искра.бг.
Обмисля се въвеждането на нова – червена зона, в идеалния център на морския град. Там паркирането ще бъде ограничено до три астрономически часа.
Освен това синята зона ще бъде разширена и ще обхване и ж.к. „Възраждане“. Зелената зона, която е около Морската градина, може да стане целогодишна.
В началото на форума председателят на транспортната комисия към Общинския съвет Евелина Михалева съобщи, че само през миналата година са били регистрирани близо 9500 нови автомобила в Бургас. В тази цифра не влизат колите на украинските граждани, които живеят в момента в града, както и тези на хора, които са дошли от други населени места, но не са пререгистрирали своите автомобили.
„Считам, че за пореден път град Бургас ще въведе най-иновативните методики за паркиране, изцяло водени в интерес на гражданите на града“, посочи председателят на Общинския съвет Михаил Хаджиянев.
„Бургас е много красив европейски град. Това е моят град и аз искам в него нещата да се случват по най-лесния и приятния начин и животът в него за хората да не бъде под стрес. Но в Бургас, както и в много други големи градове, се съобразяваме с вече изградената мрежа, която е малка. Организирани са доста еднопосочни улици, но въпреки това и въпреки действащата синя и зелена зона паркоместата са изключително недостатъчни. Борбата с големия брой автомобили в световен мащаб никой не може да я спечели“, каза от своя страна Евелина Михалева. И допълни:
„Не на последно място Бургас е много атрактивен фестивален град през последните години и във връзка с тези фестивали през летните месеци в града пристигат много коли и движението и паркирането стават изключително натоварено. Трябва да направим престоя на хората по-приятен и нестресиращ. В много европейски градове има буферни паркинги и след това хората се придвижват с градския транспорт. Други градове пък са организирали изцяло движението в централната си част с велосипеди.“
В Бургас според Михалева имаме много добре организиран градски транспорт с много точно разписание. Освен това има целогодишни условия за придвижване на колело, но все пак явно още нещо липсва.
По време на форума се изказаха и експерти по проблема с паркирането. Те представиха много разнообразни европейски и световни практики, сред които също присъства червена зона и силно ограничение за навлизането на автомобили в централните градски части. В тях присъстват и буферни паркинги, както и такива за велосипеди.
Подземни паркинги и такива на няколко етажа за да може да се поеме големият брой автомобили. Голямата дупка в центъра би била един прекрасен, зелен парк с паркинг под него
По удобно е,синя боя и джоб парада…
Новата червена линия за новата зона през старите дупки ли ще минава? Защото в момента в тях има синя боя.