„Извън дневния ред бе представена една екзотична идея за създаване на авиокомпания, позиционирана в Бургас и с участие на всички общини в областта, която да обслужва целогодишни полети за града от възможно най-много дестинации“.
Това заяви областният управител Пламен Янев след организираната от него среща между представители на общини и бизнес, на която дискутираха бъдещето на летище Бургас и сезона по Южното Черноморие.
Според него идеята за създаване на авиокомпания, образно кръстена „Бургас еър“, може да бъде облечена в конкретни цифри и бизнес план в края на месец април.
На днешната среща е било взето решение да се изпратят въпроси към Министерството на транспорта и съобщенията дали всички анекси и документи към договора за концесия на летище Бургас са налични, тъй като има спекулации, че липсва такава информация.
„Самото ведомство на база на договора да предложи варианти за неговото отваряне и предоговаряне, така че да бъдат приети някакви конкретни ангажименти за развитие на летището. Ако летището е голяма тежест за „Фрапорт“ да се стигне до преразглеждане на концесията и да се търси концесионер с по-големи възможности“.
По думите му накратко е била разгледана и идеята за Фонд за стимулиране на полети. Кметът на Поморие Иван Алексиев, който е неин инициатор, вече е изпратил писмо до всички общини в областите Бургас, Сливен, Ямбол и Стара Загора по темата.
„Аз лично поемам ангажимент да говоря с областните управители на тези области, за да се създаде силна икономическа инициатива“.
По думите на Янев участниците в срещата са се обединили около тезата, че този фонд трябва да бъде ръководен от самите общини, а не да се дават правомощия само и единствено на концесионера.
Идеята за създаване на авиокомпания „Бургас еър“ коментира и нейният радетел Момчил Тодоров.
„Това е съвсем сурова идея за проект „Редовни линии и полети от Бургас“, които да са базирани на т.н. етнически трафик. Той включва българите, които живеят в Германия и които в момента са 400 000 и евентуално българите, които живеят във района на 100 км. радиус от летище Бургас.
И към този трафик, етнически, ще бъдат продавани допълнително седалки към туроператорите. Като един самолет ще лети редовни линии от Бургас, а други два самолета ще летят за други авиокомпании на така наречения „мокър лизинг“. Целта е да се намали стопанският риск за фирмата, като дейността се разпредели в две отделни зони – редовни линии и мокър лизинг. Но тепърва предстои изработването на бизнес план и търсенето на инвеститори.“.
Той допълни, че авиокомпанията по-скоро ще използва самолети под наем, освен ако не намери много пари за собствени. Очакванията му са общините да проявят разбирателство и да участват като акционери, но всичко ще зависи какво ще покажат изчисленията и сумите за инвестиране.
Доста глупава идея.