Сдружението Алианс „Българско Черноморие“ изпрати своята официална позиция във връзка с последните медийни публикации, относно сдружението. Припомняме, че Община Бургас преди дни обяви, че ще прекрати членството си в сдружението, в което участва от 2021 година, когато то бе създадено.
В докладната записка се посочва, че към момента към „Алианс Българско Черноморие”, не са привлечени другите черноморски общини, нито Министерството на туризма, както е било предвидено.
Друга причина е, че от дигиталната платформа под бранд Българско Черноморие приоритетно се рекламира и развива българското Северно Черноморие. Не се полагат и очакваните усилия по позициониране на Южното Черноморие като атрактивна туристическа дестинация.
Ето какво гласи позицията на Алианс „Българско Черноморие“:
„Наскоро бяха публикувани изявления в медиите за дейността на Алианс „Българско Черноморие“ . В тази връзка, като представители на организацията, бихме искали да подчертаем, че целта на сдружението винаги е била и продължава да бъде популяризиране и рекламиране на цялото Българско Черноморие като атрактивна туристическа дестинация. Фокусът е да се създаде по-добра информираност за дестинацията на ключовите ни пазари, включително всичките ѝ представители в туристическия сектор.
За две години и половина от съществуването на Алианса, са организирани редица дейности. Сред най-големите му постижения са българските маркетинг роуд шоута, които бяха организирани в тясно сътрудничество с Министерството на туризма. До момента, събития от този тип са организирани в четири държави (Полша, Германия, Израел и Обединеното кралство):
∙ Българо-полски туристически форум във Варшава (Полша) през май 2022 г.;
∙ Роуд шоу в 4 града в Полша през октомври 2022 г.;
∙ Роуд шоу в 5 града в Германия през февруари 2023 г.;
∙ Активна подкрепа към Министерството на туризма при организирането на Туристически форум в Израел през май 2023 г.;
∙ Роуд шоу до 4 града в Обединеното кралство през декември 2023 г.
По време на всички дейности Алианс „Българско Черноморие“ беше подкрепен от Министерството на туризма и много заинтересовани страни в туристическия сектор. Участниците бяха хотелиери и туроператори от цялото българско Черноморие и бяха проведени повече от 170 B2B срещи във Великобритания, Германия и Полша от всеки участник в тях. Местните медии бяха включени в срещи и презентации на дестинацията пред травъл журналисти, инфлуенсъри и представители на медиите.
В допълнение, Алианс „Българско Черноморие“ организира три опознавателни тура на журналисти през 2023 г. като продължение на маркетинговите роуд шоута. Журналистите посетиха най-атрактивните туристически обекти по цялото Българско Черноморие, включително опознаване на повечето от най-големите ни летни курорти като: Албена, Златни пясъци, Св. Св. Константин и Елена, Обзор, Слънчев бряг, Несебър, Поморие и Созопол.
Освен това, Алианс „Българско Черноморие“ предоставя редовно информация за оптимизиране на подготовката за летния туристически сезон, подкрепя маркетингови програми на Министерството на туризма, организира информационни събития за професионалисти в туризма, подкрепени от Министерството на туризма, и си сътрудничи с Летище Берлин, Летище Франкфурт и Летище Краков в популяризирането на Българския Черноморски регион.
Плановете на Алианс „Българско Черноморие“ за 2024 г. включват:
∙ Организиране на нови роуд шоута до най-обещаващите ключови пазари – Германия и Полша, в различни градове, които да бъдат посетени в двете страни;
∙ Организиране на силно въздействащ медиен опознавателен тур за журналисти от Обединеното кралство като продължение на роуд шоуто;
∙ Организиране на търговски опознавателни турове (Полша, в регион Гданск и Израел, с предвидени 5 нощувки по крайбрежието на Черно море и организиране на B2B срещи).
Каним всички членове на туристическия сектор на Българското Черноморие да се присъединят към нашите маркетингови дейности“.